lördag 28 november 2009

Mätt som en plätt

Fy fan vad härligt mätt jag är! Har suttit i 2,5 timme på Rose Garden Supreme i Malmö och tryckt i oss en jäkla massa asiatisk mat. Sushi, kina-, thaimat och japanskt.. you name it! Himmelsk gott och nu är det precis en sån skön känsla att man inte orkar göra något annat än precis bara ligga i soffan. Okej, kanske nån chokladbit går ner. Jag tror nästan det faktiskt ;).


Det bästa med det stället, och att det är buffé, är att man kan sitta så himla länge och äta. Det är inte som när man äter hemma och det går ner snabbt och lätt, utan där sitter man verkligen länge och äter bara precis det man tycker mest om. Och framförallt så äter man sakta. Man får aldrig den där spykänslan av att ha ätit för mkt. Och DET är bra på ett sånt ställe, med sååå mkt god mat! :)

Imorse så gick jag upp halv 10 för att sticka ut på en löparrunda. Men när klockan ringde så ösregnade det ute och jag kände mig genast väldigt omotiverad. Bestämde mig ganska direkt för att det fick bli gymmet istället så jag cyklade iväg på min lilla cykel i ilfart för att hinna med morgonens spinningpass. Spinning med Karolina Frisk var det. Himla bra pass! Inte lika bra som Lottas men still good. Bra musik rakt igenom, och med risk för att bli lite tjatig, det ÄR ju sååå viktigt! Blev ordentligt svettig och det kändes bra i kroppen.

Denna låten var med på passet och kördes sittandes. Ganska skön att cykla till. Jag gillar ju swedish hiphop^^ (låten börjar ca 20sek in i videon)


Igår blev det ingen träning minsann. Jag glömde ju faktiskt skriva att i torsdagskväll när jag var på alppasset så i slutet av passet knäckte det till lite i mitt knä. Det gjorde inte jätteont, men jag kände att det hände något lixom. Sen när jag satte mig på cykeln för att cykla hem och skulle ta fart med det benet så gjorde det jätteont. Hela kvällen sen kände jag av det när jag reste mig från soffan och när jag gick runt. Kände att fredagen fick bli min vilodag denna veckan. Och tur var nog det, för idag kände jag inte av någonting. Ibland har man sån tur! :)
För att skada knäna, det är verkligen en av mina största mardrömmar!

Nu ska jag bara luta mig tillbaka och njuta av resten av lördagkvällen. Natti!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar