tisdag 1 december 2009

smoothie + gymmet

Idag tog jag en lite sovmorgon faktiskt. Vaknade när Jims klocka ringde halv 11. Ganska skönt faktiskt, för ikväll måste jag vara uppe lite längre för att orka med mina 2 jobbenätter som jag har framför mig.
Bestämde mig för att äta frukost i lugn och ro hemma innan träning idag. För mig blir det ju nästan alltid så att jag tränar direkt när jag vaknat och sen äter jag en stadig frukost när jag kommer hem. Men idag kände jag för att vakna i lugn och ro, äta frukost i lugn och ro och mysa i soffan ett par timmar med Jim innan han drar till jobbet.

Har fått dille på smoothie igen. Drack det till frukost nästan hela sommaren och nu är det så gott igen!
I denna: 1 dl lätt A-fil med fiber, hallon, blåbär, mango och jordgubb - mums!


Nu har det dock gått ett par timmar och gymmet kallar på mig. Idag blir det kondition + styrketräning. Oftast när jag kör styrketräning så springer jag på löpbandet innan, men nu när jag springer en del ute så känns det lite roligare att göra något annat än det. Så idag kommer jag köra lite på crosstrainern istället. Tycker det är en ganska bra uppvärmningsform. Hela kroppen får arbeta, oxå kan man ställa in olika träningsformer som intervall, fettförbränning osv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar