fredag 29 januari 2010

Yoga mm

Varit ute på en riktigt härlig, men kall, promenad! Kollade på termometern som visade 8 minus och drog mig fram och tillbaka tills jag tillslut bestämde mig för att ge mig ut. Minusgraderna lockar inte precis, men man kan ju inte trolla bort dom. Riktigt skönt var det iaf, och nu kommer frukosten smaka mkt bättre och dagen kommer bli bättre. Det blir alltid så, när man fått röra på kroppen lite!

Var på gympaboll och styrkeyoga igår. Gympaboll var riktigt skoj! Det var sjukt många som deltog på passet och nästan bara tjejer i min ålder. Det var pulshöjningar mixat med bollövningar. Sjukt skoj! Fick testa på många olika bollövningar som jag aldrig gjort tidigare. Man blev verkligen trött och det kändes som att alla dom övningarna som man gjorde med boll kändes mer än när man gör dom på det vanliga viset. Sen är det ju ett stort plus att passet hålls av just hon Lotta (inte favvisLotta) för hon är ganska galen. Blev riktigt roligt och man var pepp hela tiden. Ett annat plus var att tiden sprang iväg. Jag brukar kolla på klockan lite då och då under ett pass och ibland känns det som att tiden går så sakta, men inte här inte! Tyckte passet tog slut för snabbt..

Efter gympaboll-passet så stannade jag kvar för styrkeyogan. var helt exelaterad i början när instruktören kom in och satte på lugn musik, tände upp en massa levande ljus, släckte ner och in strömmade massa med människor! Inte visste jag att det skulle vara så mkt folk - populärt pass!
Jag hade visst hamnat på ett medelpass där det är bra om man har lite bakgrund inom yoga (vilket jag inte har) och kan det här med andning, solhälsning osv. Tyckte det gick ganska bra även om jag inte hade störtkoll. Tyckte dessvärre att tiden gick riktigt sakta på det här passet och allt det här med solhälsningen tog en sån jäkla tid och det tyckte jag var lite tråkigt. Man gjorde lixom samma grej flera gånger om. Men jag tror säkert att det är en riktigt bra träningsform och framförallt ett kanonsätt att lära sig slappna av. Det var ju hur mysigt som helst där inne och harmoniskt. Kanske jag testar igen.. får se!

Jag är ju egentligen en person som gillar när det händer saker när jag tränar. Mkt fart och hopp, pepp musik och tunga övningar. Och yoga är inte det precis, även om visa ställningar var sjukt krävande(!!).




Provade ju även pilates någon gång när jag gick och tränade i Simrishamn. Gillade inte det alls. Hände lixom inget.. Men allt kan inte passa alla, så är det ju. Och tur är velle det :)

Nu blir det nog lite semester från träningen i helgen. Har funderat på att packa ner träningskläder och ge mig ut på en löparrunda i skogen utanför Gärsnäs imorn, men det känns sådär i detta vädret faktiskt. Och jag hade ju bestämt mig för att börja träningen nu efter semestern i lugnare tempo för att inte slita ut mig för snabbt eller dra på mig någon skada.. Det gäller att vara taktisk.

Nä, sluttjatat nu. Frulle - here I come! :)

1 kommentar:

  1. Haha, tror jag det att du var rastlös ditt lilla energiknippe! Det sägs ju att yoga är mycket för själen och du hade nog inte dött av lite chill-out-övningar hehe!;)

    SvaraRadera