tisdag 14 juni 2011

Pepp av...

En powerwalk i ösregn, det är verkligen power det! Började jobba kl 10 imorse och innan dess var jag hurtig as hell tycker jag. Speciellt med tanke på att jag inte alls är någon morgonmänniska, sover gärna till kl 09 om det passar med mitt schema. Men jag ställde klockan och gick upp 07.15 (tidigt för en person som oftast jobbar kväll eller natt), slängde på mig träningskläderna och gav mig ut på en 50 minuter lång powerwalk. Supernajs! Började dock regna bara efter 10 sekunder så lagom tills jag var hemma var jag dyngsur.. men härligt ändå!

Bra musik i öronen, höjning av flåset och svett som börjar komma, vem blir inte pepp av det?! Det är verkligen det som peppar mig mest, tanken på förbränningen och hur jag stärker min kropp! Hur jag vet att ju mer jag tränar, ju bättre kropp får jag. Ju bättre mår jag både psykiskt och fysiskt. I love it! Vad blir ni peppade av?

Nu ska jag fortsätta smaska i mig lite saltade mandlar (mandlar med bara 7 kolhydrater/100g. Aj love them!). Sen blir det jordgubbar, svenska jordgubbar! Finns det något godare?! :)

1 kommentar:

  1. Jag blir också peppad av musik på mina promenader/löpturer.

    Bra gjort att kliva upp tidigare. Det är ju nästan alltid värt det! :)

    Och du - jordgubbar m. vaniljkesella.. vill ha NU!!

    Ha en bra dag!
    Kram

    SvaraRadera