torsdag 29 juli 2010

Lite lax och sånt

Idag gjorde jag lax. Åhh vad gott det var! jag älskar verkligen lax och nu var det ett tag sen jag gjorde det.. Så gott! Kryddade med citronpeppar och sambal olek, och det var inte fel alls.. mums! Till det blev det en god sallad och citron&dill-sås.


Var ute och sprang innan idag. Riktigt jobbigt! Nästan lite irriterande jobbigt för att det var så himla varmt. Man blir så slö och det tar verkligen på krafterna. Ingenting är lika lätt och man känner sig tyngre i kroppen. Nästan så man saknar våren lite när det kommer till löpningen ;)

Och någon bränna blir det inte.. suck! Har aldrig tid att ge mig ut och sola eller åka till stranden. Det är så mkt nu så jag nästan blir lite galen. Ont i magen igårkväll och imorse när jag vakna. Lite rädd att det är magkatarr igen - hope not! Jobbet stressar mig inte ett dugg (som det kunde vara förr), men min fritid gör. Så mkt jag vill göra men inte hinner med. Nu gör jag visserligen jättemkt redan, känns som jag aldrig är hemma, men ändå är det saker som man måste prioritera bort hela tiden. En veckas avslappning (vid en pool i Grekland eller nått) hade inte suttit fel!

Åt föresten lite godis OCH glass idag. Mitt i veckan! :O Jag var på bio och dom andre skulle ha godis, så jag bestämde mig för att tämja lite på reglerna och köpte lite godis jag med. Åt typ bara 1hg eller nått, men ändå. Sen blev det en mjukglass. Första på hela detta året och den var så god! :) Kan erkänna att jag har lite ångest nu.. Hade inte innan, men när jag kollade magen i spegeln så kom dom vanliga tankarna tillbaka - träning, träning, träning! Börjar bli lite trött på mina besatthets-tankar.. Man måste bara "få vara" ibland. Även jag!

1 kommentar:

  1. Jag tröttnar aldrig på lax. Så himla gott!

    Precis som du önskar jag att jag kunde slappna av lite & inte bry mig så mycket om ifall jag äter något onyttigt då & då. De som INTE tränar bryr sig mindre än vi som gör det. Och jag tror knappas att en mjukglass & några godisbitar sätter sig på magen på en gång även om det kanske känns så.

    Jag tycker du gjorde rätt i att unna dig lite gott! :)

    SvaraRadera