tisdag 20 oktober 2009

morgonpromenad

Glömde ju att skriva i min lilla blogg om träningen igår...
Vaknade och bestämde mig för att ta en morgonpromenad innan det var dags för frukost. Jag älskar verkligen morgonträning. Eller älska är kanske ett lite väl starkt ord, men jag tycker om. Jag tycker om för att när du sen har tränat så har du hela resten av dagen över till annat. Du har lixom "gjort" dig fräsch och kan unna dig att njuta resten av dagen.
Gillar självklart att träna på kvällen oxå för att det finns alltid mkt mer bra pass då. Men om man ska träna löpning osv, så är morgonen bäst.

Gick som sagt en promenad.. 2,5 km så det var inte så jättelångt men ändå skönt! Sen kl 17.15 var det dags för spinning med favvisinstruktören Lotta. Kom dit och där var helt fullt! Så sjukt störigt! Man tycker inte att 80 cyklar borde ta slut, men Gerda är fan galet.. eller rättare sagt, alla studenter i Lund är galna!

Slutade med att jag gick in och gymmade istället. Fick cykla i 5 minuter innan ett löpband blev ledigt. Sprang sedan i lite mer än 15 minuter innan jag gick ut och körde ben, mage och rygg.. typ allt utom armar då jag fortfarande har ont efter vaccinationen. Kändes som en okej träningsdag trots motgången med spinningen.


Spinning idag och det var riktigt, riktigt bra! Var mkt mer pepp och frisk så jag kunde ta ut mig mkt mer än sist. Svetten rann ordentligt och jag kämpade på bra.
Musiken var helt okej. Instruktören till detta passet kan verka lite sur i början, men när hon väl kommit igång så tycker jag hon gör det jäkligt bra. Hon lever sig in i passet och man blir som ett "team" typ.
Jag hade en ständig vilja under passet och en känsla som hela tiden sa åt mig att jag kunde mer och mer och mer. Sjukt skönt!
Riktigt svettig och trött efteråt och redo för en ny dag... lööveliii :)

1 kommentar:

  1. Blir du inte öm av spinningen? Eller man blir kanske härdad?

    SvaraRadera