fredag 30 oktober 2009

Ljuvliga fredag!

Har varit ute på en riktigt härlig löparrunda idag! Det var ganska tufft och jag kom upp i hög puls ganska snabbt. Redan efter några hundra meter var jag uppe på ca 170 i puls och sen låg jag på runt 180 i puls resten av passet. När jag kom fram till mitt mål, hemmet, så var pulsen på 196. Najsigt värre, men fanken vad trött man var! :)

Det var inte mer än 2 grader när jag stack ut och nu börjar det bli lite jobbigt med vad man ska ha på sig osv. På sommaren är det mycket lättare, då tar man på sig ett par shorts och ett linne och sen är det klart. Nu vill man ju inte frysa för mkt när man går ut och man vill inte efter halva passet, hålla på att dö av värme. Sprang i min Nike-tröja Dri-fit och det funkade faktiskt ganska bra. Var rädd att jag skulle frysa för mkt, men icke! Svettig som attans blev man :)

Igår var jag på Alp. Lika bra som alltid! Denna gången var det en tjej som höll i passet för Stefan, en av ordinarieinstruktörerna, var sjuk. Blev lite besviken när jag såg att det var en tjej faktiskt, inte just för att det var en tjej, men för att jag tycker att killarna gör det passet så himla bra och det är riktigt jävlarenamma (hur stavas det?) i dom. Men ack vad fel man kan ha.. Den här tjejen var högljud och riktigt grym! Hon gjorde det minst lika tufft och hårt som killarna gör det så det var riktigt kul! Trött och sliten efter det drog jag mig hemåt och vi lagade en god och hemmagjord korvstroganoff. Smakar sååå mkt bättre än sån på påse!

Men idag är det faktiskt fredag! Och det tänkte jag fira med att baka något gott ur min ljuvliga Leila Lindholm-receptbok. Blir nog en uppsättning med chokladbollar och en sats pollymuffins (eller kanske blåbärsmuffins).. :) Gud vad smarrigt det ska bli! Och efterlängtat! Igår var jag sugen på precis ALLT... men jag stoppade minsann inget onyttigt i munnen, heh!

Ha en bra helg - Puss!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar