måndag 5 oktober 2009

sönd. & måndagens träning

Fick aldrig tid till att skriva igår så jag slänger in gårdagens träning oxå..

Så igår blev det alpgympa. ett av mina (nyfunna) favoritpass!
Har tidigare beskrivit alp i min andra blogg men kan göra det här igen.. såhär beskrivs alp:
"Detta är mycket intensiv gympa i högt tempo för den vältränade motionären. Här används tunga övningar med många upprepningar och mycket av träningen koncentreras till benens muskler. Det är mycket viktigt att du är vältränad när du kommer till alpingympa"

Det var mitt 2a pass igår och det var minst lika jobbigt som det första. när jag stod där och gjorde alla dom där jobbiga övningarna så tänkte jag "shiit! hur ska jag kunna beskriva denna känslan ens!" och det är verkligen skitsvårt. jag kan säga så mkt som att sån puls man får i slutet av det passet får jag inte ens när jag spinnar eller springer. Det är en sjukt härlig känsla och det ända som får en att orka fortsätta är att man har massvis med människor runt omkring sig som är minst lika trötta som en själv, men som peppar varandra till slutet. Riktigt, riktigt bra!! Hade man fått in 2 alppass i veckan så hade det varit riktigt grymt :) Ska försöka planera så det går att fixa.

Idag blev det spinningintensiv med en instruktör som heter Emma. inte lika bra som Lottas pass, men ändå skitbra! När man går på intensivpassen så känns det inte lika givande att gå på dom vanliga passen sen.. Det är så himla högt tempo, snabba fötter och många intervaller i ett intensivpass, att ett medelpass känns mer som ett uppvärmningspass i jämförelse.
Kanske lite överdrift, för ibland är man inte ute efter att träna sig totalt slut och då kanske ett medelpass sitter bättre.. eller av andra anledningar. Men det är väl så i allmänhet att när man hittat något man verkligen gillar så har man svårt att nöja sig med något annat. Och jag är en sån person som gärna svettas så mkt som möjligt och har ordentliga känningar/träningsvärk i kroppen efteråt. Ju mer sliten jag är efter ett träningspass, ju bättre mår jag! :)

Och ett annat plus med intensivpass som man kanske kan lägga till på listan är att man nästa alltid är garanterad fartfylld peppmusik! man slipper alla dom dära "efterfestmusik"-låtarna som man ibland stöter på, och som är så jäkla tråkiga.

Nu tänker jag avrunda det här inlägget med att berätta att jag har riktigt mkt träningsvärk i ben/rygg/axlar från gårdagens pass. Helt lovely! speciellt efter den härliga massagen jag fått ikväll^^. Nightynight!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar