fredag 2 oktober 2009

lite vikt & mått

När jag, Jim, Sandy & Fille satt och pratade om Thailand för ungefär 1 månad sen berättade jag att jag hade ett mål inför Thailand. Målet var att gå ner 4 kg tills dess, och vi åker den 2 januari. Kändes som en ganska schyst deal och lagom mkt arbete att lägga ner på det. även dom andre hade mål så vi sa att vi skulle se när vi kom dit vem som hade klarat det. Alltid kul med lite fler spelare :).

Så igår när jag vägde mig så visade vågen att jag har gått ner ca 2-2,5 kg och har alltså bara 1,5-2 kg kvar. Det har fått mig att tänka att mitt mål kanske var lite för enkelt. Fast kanske borde jag nöja mig? .. samtidigt blir jag pepp till att se om jag kanske klarar ännu mer.
Men.. jag ska egentligen inte ropa hej förens jag är över ån, som sagt.. ett par kg till innan jag nått målet och det är inte alltid så enkelt som man vill/tror att det ska vara.

Just nu känns det bara inte som att dom senaste kg jag gått ner syns något och det känns lite tråkigt. Tror det är lite därför man aldrig riktigt nöjer sig, för att man vill se jätteresultat snabbt, men det gör man inte. Andra ser säkert på en att man "förändras", medans man själv har så svårt för det.

Och som en kommentar jag fick.. vikten är absolut inte det viktigaste! självklart är måtten det väsentliga, men samtidigt kan man inte styra över var man ska gå ner på kroppen. kroppen bestämmer var du ska tappa och det är inte så mkt man kan påverka. Jag kanske vill gå ner mer på magen, men går ner på benen istället. Men klart bryr jag mig om båda. För mig är inte vikten det viktigaste för mig just nu. Jag kan väga som jag väger nu för jag ligger på idealvikt, men vill bli mer fit bara.
Dock så klagar jag inte om jag tappar några kg.. det är alltid lite skoj :)

1 kommentar:

  1. Det är kul med lite tävling, då blir man extra pepp! Jag tycker fortfarande att du borde tänka lite mer på mått än vikt dock. Inte mycket kvar av dig snart=P

    SvaraRadera