lördag 17 oktober 2009

ofriskis

Träningsvärk utan dess like!! Igår tränande jag första gången sen i fredags förra veckan. Jag var fortfarande väldigt kluven på om jag skulle göra det eller inte för jag är fortfarande lite förkyld och kände mig lite matt även igår. Trotsade ändå, och satte mig på cykeln. Det var jobbigt att cykla dit och jag fick flås ganska tidigt av cykelturen vilket jag aldrig annars får. Kom fram så jag precis hann till spinningstyrka-passet i tid. Cyklingen var ganska mkt jobbigare än vanligt = fan vad snabbt man tappar bara man är iväg från träning ett kort tag!, men det som ändå var jobbigast var styrkan, trots att jag valde stången under den stång jag brukar använda mig av.
Det kändes riiiktigt mkt i benen nästan direkt under styrkedelen och träningsvärk efteråt var ett faktum. Och så sant som det var sagt så har jag enorm träningsvärk idag! Sånhär träningsvärk har jag inte haft på sjukt länge. Säkert flera månader...
Känns riktigt gött faktiskt! Kanske inte att jag tappat lite under min sjukvecka, men träningsvärken. Träningsvärk gillar vi!

Blir dock ingen träning idag (förutom den halvtimme jag cyklat fram/tillbaka från jobbet) för jag kände verkligen igår när jag cyklade hem att det var too much för vad jag egentligen klarade av. Jag är fortfarande inte helt frisk och då ska jag inte utsätta min kropp för mer heller.

Ikväll blir det en riktigt skön myskväll! Bästis är här och Jim är hemma. Det ska vi fira! <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar