måndag 21 mars 2011

Massaman curry-gryta

Som alla mina läsare vet så ÄLSKAR jag thaimat i alla dess former. I går gjorde jag massaman curry som är min absoluta favorit! Hade en burk massaman curry-basmix kvar så den använde jag. Har köpt hem massaman curry pasta så i fortsättningen kommer det bli riktig hemmagjord.

På massaman-burken hittar du ett recept som är lätt att följa. Jag tillsätter även lite extra potatis (ca 4 normalstora) och ca 1 dl jordnötter som är ett måste i massaman! Det är ganska starkt som det är så smaka först av innan ni tillsätter extra chili. Ljuvlig måltid! :)

1 kommentar:

  1. Heeeeej fina du! Jag blir alltid så hungrig när jag läser din blogg hehe...du lagar så rolig mat alltid vilket inspirerar mig mycket ska du veta! Maccaronsen igår blev riktigt bra faktiskt, första gången jag bakade maccarons...och det gick hyfsat! jag tror de flesta recept låter mer invecklade än vad de är och vi köpte färdigmald mandel vilket underlättare bakningen grymt mycket!! Såå pröva... (annars får du komma hit och pröva mina med pepparmintssmak) Läser att du vill bli av med mina resekg...jag vill också bli av med mina resekg som jag samlat på mig sista tiden (och jag har inte rest???) haha...men tror du inte lite att det är en synvilla, när du börjar tappa färg, och sen omställningen! Jag känner alltid mig smalare och finare när jag är utomlands...fastän jag utomlands dricker mer alkohol och slappar? och hemma tränar man som en galning...(eller just nu är jag inne i en latperiod!) men man har nog mer vardagsmotion än vad man tror utomlands? tror du inte? jag känner mig alltid plufsig nr jag är ute och jobbar...men så är det också att man samlar på sig vätska ute på sjön, flygplan etc. i don´t know!! Det jag ville komma till var att du är fin som du e San! Meen...som sagt så känner man sig själv bäst! Men jag tror att både du och jag behöver lite sol så våren kan gärna komma ordentligt nu!!! Och jag har glömt o svara dig om resa...jag har ingen ny resa just nu...jag är lite sugen på att tågluffa! i europa för det är ganska billigt...sen vill jag när jag har tid och pengar åka till sydamerika! mina föräldrar har nyss köpt en liten lgh i grekland så det blir väl en tur dit i sommar iallafall... Oj vad långt detta blev! :) Ha en bra kväll vännen!!! Puss och kram!!!

    SvaraRadera