torsdag 17 mars 2011

Spinning vs promenader

Igår blev det cykling och en stadspromenad med en vän. Cyklingen innefattade en lite lättare del och en tuff del. Vägen mot jobbet var enkel då jag hade medvind alla 4,5 km'rar. Men vägen hem däremot, herrejisses! När jag var hemma höll mitt huvud på att sprängas och jag var helt spyfärdig. Det var svinkallt ute men ändå svettades jag. Det blåste så mkt att jag knappt kunde ta mig framåt fast jag hade den i 1-ans växel - då är det illa! Pju vad jobbigt det var.. och så skönt att väl vara hemma sen! Ungefär som efter cykelturen idag då jag fick cykla hem i motvind och regn.. tur man inte är kräsen med väder (grrrr...).
Promenaden med vännen tog ungefär 30 min. Gillar när man kan förena nytta med nöje ;). Efteråt värmde vi våra kalla kroppar mend en stor latte på Whaynes - det förtjänade vi verkligen.

Idag fick det bli spinning igen! Just nu känns det som att jag varvar spinning med promenader. Men det är väl inte helt fel det. Känns som att det passar mina knän just nu, känns inte alls som att jag är mogen för att hoppa in och köra järnet på ett gympapass med hopp och spring.
Spinningpasset i förgår var iaf ganska tufft för mina knän så en promenad (och cykelturerna) igår var perfekt.
Idag var jag på G igen och då fick det bli spinning. Kändes inte lika tufft för knäna och jag orkade lite mer. Men jag kan tydligt märka att knäna inte är vad dom en gång varit, jag måste ta det lite lugnare och verkligen köra i lugnare tempo i början så musklerna blir varma. Men så länge svetten lackar och jag pustar och stönar är jag nöjd :).

I morgon blir det ännu en promenad med en vän. Men då får det nog bli en timmes så jag kan äta allt gott på kvällen utan för mkt dåligt samvete. Sen på lördag är det 25+25-årsfest så då lär det bli en massa gott igen. Herregud, hur ska jag någonsin lyckas gå ner dom där resekilona tro?! :S

Godnatt och trevlig helg sötisar!

1 kommentar:

  1. Mmmm promenader är kanske världens bästa träning. Bara trevligt. Inte jobbigt. Och ändå effektivt när man så vill.

    SvaraRadera