torsdag 24 mars 2011

Protein

Jag äter inte ofta protein. Har gjort det i omgångar och mest när jag började träna hårt för några år sen. Har ni kanske några tips på när det är bra att äta det och vad man kan göra med det? Mitt mål är ju att gå ner i vikt.. Jag har sett på lite olika bloggar att man kan ha det i gröt, blanda det med kesella mm. Oftast dricker jag bara mitt rakt upp och ner med mjölk och efter träning.

Nu väntar jag faktiskt på Core Protein från svensktkosttillskott.se Aldrig testat det förut så det ska bli spännande.

Såhär står det om proukten, låter som ett ganska bra och allsidigt protein-pulver va?
"Core Protein™ är ett protein som är ultrafiltrerat och instantiserat samt berikat med laktasenzym - allt för din mage och kropp! Oavsett om din målsättning är att bygga upp din muskelmassa, gå ner i vikt, eller säkerställa allmänt välbefinnande är Core Protein™ en produkt för dig."

3 kommentarer:

  1. Det ska bli spännande att se vad du tycker. Jag har inte hittat ngn produkt hittills som inte bara smakar tillsatser men skulle gärna vilja ha en neutral smak som man kan göra en smarrig smotthie med banan mjölk och havregryn! Du får vara testpilot haha!

    SvaraRadera
  2. Ja, det är bra! Jag har snart tömt en burk med just det proteinpulvret (chokladsmak). Choklad är bra för om man inte gillar smaken kan man alltid blanda ner lite extra kakao.

    Ta före morgonpasset om du kör kondis & inte vill äta innan så bryter du inte ner muskler & har bra fettförbränning. Sen lite efter också för återhämtning. Du får pröva dig fram vad du tycker är gott!

    Ha en trevlig helg! :)

    SvaraRadera
  3. Nå! Kommentarer på smak och effekt än? ;)

    SvaraRadera