måndag 8 mars 2010

Oxå lite mat..

Lagade jättegod fiskgratäng idag. Jag kan sitta och spendera oändligt med timmar på matbloggar och bakbloggar. Bara drömma mig bort i allt gott... En stor favorit är Kryddburken, bara för att jag tycker att den är så mysig + att hon tar otroligt fina bilder på maten så det ser så inbjudande ut. Oxå är det ofta ganska lättlagade rätter vilket är ett stort plus när man vill hitta recept på vardagsmat.

Jag är ju en sån person, och har svårt att tänka mig att jag kommer sluta att vara det, att jag blir så trött på "vanlig" mat och måste göra något nytt. Ständigt på jakt efter nya recept! Och då behöver det inte vara något speciellt, bara det är nytt för mig. Något som inte ligger på min lista över maträtter jag gjort typ 1000 gånger... Så tipsa mig gärna! Och är det dessutom lite nyttigt så är det ju ett plus :)... Jag lagar ju inte alltid jättenyttig mat (vad är nyttigt egentligen?), utan prio 1 är att man äter sig mätt (och ordentligt när man tränar) och istället drar ner på andra onyttigheter mitt i veckan så som godis, chips osv.
Mat är en livsviktig del i ens liv och det tänker jag aldrig dra ner på. Då säger jag hellre lite dyrare och finare än billigare skit-mat. Jag är verkligen en gourmet-människa när det kommer till matprodukter.. Precis som pappa min! :) Smakar det så kostar det!

Här har ni ett par bilder på fiskgratängen som jag lagade idag. Receptet hittar ni HÄR!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar