måndag 8 mars 2010

Självförtroende - upp och ner

Spinningen som jag gick på var ännu värre än igår. Det var Lottas pass så jag hade ju inte förväntat mig annat än en jobbig timme. Hon hade ändrat om lite i passets uppbyggnad och gjort det ännu lite tuffare. Shit alltså! Jag var dösvettig och trött redan i början av passet. Men härligt och kul var det! :) Det var sjukt peppig musik som vanligt och riktigt högt tempo rakt igenom.

Jag har skrivit det tidigare, men jag skriver det igen. Lotta är så grymt snygg! Hon är lätt min största förebild när det kommer till hur jag vill se ut. Hon har verkligen den perfekta kroppen! Lagom smal, lagom musklig - helt perfekt vältränad alltså! Oxå hade hon värsta brännan idag. Det gör ju inte en kropp mindre snygg precis... Jag skulle så gärna vilja bli sådär fin och vältränad.

Och på tal om det så kan jag säga att mitt självförtroende inte ligger på topp just nu inom träningsbiten. Jag är oftast en väldigt positiv person och ser alltid möjligheter istället för hinder. Men just nu känns det som jag står på ett och samma ställe och bara trampar. Jag gick upp ca 2 kg när jag var i Thailand, och absolut inget fel med det, när jag kom hem så blev jag positivt överraskad då jag nästan hade väntat mig mer. Det blir ju en stor skillnad för kroppen att gå från att ha tränat flera gånger i veckan med nyttigare mat till ingen träning what so ever och en massa onyttig mat. Men nu efteråt så har jag kanske tappat ett halvt kilo bara, och visserligen så har jag byggt upp mer muskler och förmodligen tappat lite fett, men det känns ändå som att det går trögt. Jag vill och behöver att det ska hända mer för att jag ska känna mig motiverad till max!
Sen går jag kanske ner 1 kg i veckan när jag äter nyttigt och sen när jag på helgen äter vad jag känner för, ja då känns det som att jag gått upp allt igen. Onda cirkel - försvinn!

Jag får väl bara ge det lite tid. Jag vet ju att det tar sin lilla tid men att det går, sakta men säkert. Nu får jag jobba och satsa inför beach-10. Det gäller ju att ha mål :).


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar