söndag 7 mars 2010

Sjuka veckan

Nu är jag äntligen tillbaka! Lite snuvig fortfarande, men ändå så att jag klassar mig frisk hellre än sjuk. Även dags för jobb inatt vilket är första gången sen i måndags. Fått sjuka mig dom andre jobbedagarna denna veckan och det är inte det enda som jag fått sjuka mig ifrån...

Men nu är jag iaf på "fötter" igen och mer än redo att sätta igång med hårdträning igen! Jag har verkligen saknat det. Absolut det jag har saknat mest nu när jag varit sjuk.

Idag var jag på gymmet för första gången denna veckan (vilket oxå betyder att min cykel har fått vila heela veckan - såå skönt!) och det var spinning som gällde. Egentligen var det spinningstyrka som stog på schemat, men pga något klydd med styrkesalen som vi brukar vara i så fick det bli ett vanligt spinningpass istället. Jag blev lite rädd där i början när hon i receptionen sa det till mig, men tänkte att jag nog skulle klara av det ändå. Tanken var ju att jag skulle börja lugnt idag, och spinning är ju inte precis lugnt..
Men det gick hur bra som helst! Jag körde på som aldrig för, och jag kan inte minnas sist som jag var så grym på ett spinningpass. Jag orkade massor och stod upp under flera sett då man egentligen skulle sitta. Jag kände mig riktigt på G och hade inte den minsta känsla av trötthet eller av att hålla igen - underbart!

Det kan ha varit precis det här jag har behövt. Att få vila lite från träningen. Det säger sig själv lite att när man tränar ofta så är man tröttare i kroppen och orkar aldrig ge max. Oavsett om det känns som att man gör det eller inte.. Man får ju dela upp all den energin som man har i kroppen på flera gånger istället för kanske 1 gång.

Så denna veckan har alltså inte varit så fartfylld inom träningsbiten om man säger så. Har dock fått både en och annan lång morgonpromenad (ca 1 timme var gång).
Jag har ju fått för mig, och hört, att man varje dag måste andas lite frisk luft för sitt välmående. Så trots förkylning så traska jag ut och andades lite innan jag fick hålla mig inne resten av dagen. Klingar kanske lite dumt med promenad och förkylning i samma mening, men det kunde ju vara så enkelt att jag behövde handla och då var tvungen att ge mig ut.. ;).
Blev även 2 dagar med 30 days shred. Ibland är det sjukt bra med hemmaträning! Kändes lagom ansträngande, oxå är det ju hemma vilket är ett plus och en avgörande faktor när man är sjuk.

Såhär såg denna VECKANS (vecka 9) träning ut:

Måndag
- Vilodag
Tisdag - Vilodag
Onsdag - Morgonpromenad
Torsdag - Morgonpromenad + 30 days shred
Fredag -
Morgonpromenad

Lördag -
Morgonpromenad + 30 days shred

Söndag - Spinning

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar