torsdag 26 maj 2011

En härlig känsla!

I kväll fick det bli lite gymmande. Med gymmande menar jag såklart min vanliga gymkondis som idag bestod av 40 min på crosstrainern och sen mag- och knäövningar. Jag börjar tycka träning är så där roligt igen, som jag kände förra året. Hela detta året har varit lite tufft då jag var iväg och reste i några månader och sen inte riktigt fick "pli" på mig själv när jag kom hem. Det har varit en seg start och tagit tid till att bli organiserad, peppad och fokuserad. Nu börjar jag känna den där träningsglädjen som jag alltid kände innan - fruktansvärt härlig känsla! Jag börjar bli mer peppad, tycker att det syns lite på kroppen och märks lite på vikten. Jag är på G!

Det är j*vligt viktigt med mål och att lyckas se resultat med det man gör. Om man inte har mål eller ser resultat så tappar man lätt hoppet, självkänslan och orken till att bry sig. Nu känner jag att jag börjar få mer av allt - självkänslan om att kunna förändra och hoppet om att jag kan nå mina mål. Härligt, så härligt!

Typiskt tecken på att jag vill och tycker det är roligare med träning nu: Att jag trots att jag jobbar jättemycket och knappt hinner koppla av hemma, så drar jag iväg och tränar och svettas. Jag vill och jag kan! Jag vet att jag mår så mycket bättre när jag kämpar och har viljan. Låt det fortsätta så här, det är en fin känsla!

2 kommentarer:

  1. Jag kommer igen :)

    Älskar också gammaldags hus, hustak mm. Så enormt vackert i Tyskland. Härligt att fått tillfället att åka dit gratis (så många gånger).

    SvaraRadera
  2. Vad skönt att du hittat tillbaka träningsglöden SAn! :)

    Kram

    SvaraRadera