måndag 2 maj 2011

Zombietrött!

Herregud(!!) vad jag varit trött idag! Hela dagen på jobbet har jag varit trött. Var nära att somna en stund innan jag sluta och bara tanken på att jag skulle cykla direkt till gymmet fick mig nästan att trilla av pinnen. Som tur är gjorde jag inte det. Som en zombie, raka vägen från jobb, cyklade jag till gymmet och körde lite mage och rygg. Efter det var det dags för spinning intensiv.

Tröttheten tog verkligen ut sin rätt. Jag var trött i kroppen, främst benen, och hela passet kändes jobbigt. Jag låg på mycket lägre puls än vad jag brukar göra på ett spinningpass och det var för att benen var trötta så mycket tidigare än vad jag hann få upp flåset. Som max kom jag upp i 86% av min maxpuls (eller var det 89?!) och jag brukar aldrig ha problem med att nå 94%. Återkommer igen till det inlägget som jag skrev igår, hur ens dagsform ser ut är så avgörande för hur träningen blir. Oavsett hur trött jag var och vilket flås jag hade, så blev jag väldigt trött i hela kroppen (eller ännu mer kanske jag ska säga), både psykiskt och fysiskt. Svettigt och trött cyklade jag inom affären och handlade en massa och stupade sen här hemma som en zombie. En dusch, middag och 1 timmes sömn i soffan sitter jag nu här och bloggar :). Fortfarande trött men tacksam för den lilla sovstund som jag fick. Kanske jag orkar vara uppe några timmar till om jag har tur.

Igår blev det pestofylld kyckling, sallad, halloumi och
mango chutney-sås till middag. Mumsigt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar