tisdag 15 juni 2010

Kondis och tankar.

I morse körde jag 20 min på crosstrainern innan jag svettade mig igenom ett gympastångpass. När jag var på min träningsrådgivning så fick jag som tips, att om jag ville träna mkt så kunde jag köra extra mkt på en gång. T.ex. 2 pass på raken, lite kondition och ett pass osv, osv. Så det gör jag så ofta jag hinner. Tycker det är bra att kombinera t.ex. spinning med lite styrketräning efteråt, eller som nu att köra lite extra kondition innan ett gympapass. Det är tiden som får styra om man har tid eller inte. I morse var det iaf jäkligt gött att börja med 20 min på cross'en. Då är man lagom taggad och svettig när passet sätter igång.

Ang tankarna jag hade igår... Igår var jag mest trött på det, hade olust, ingen motivation eller ork. I morse var jag bara ledsen. Hade hoppats på att jag skulle vara mer pepp när jag vakna men det var jag inte. Självförtroendet är verkligen en berg och dalbana ibland and I hate it. Oftast är det helt okej, men jag har oxå märkt på mig själv att jag med tiden har fått mer och mer krav på mig själv. Trots att jag fått höra att jag är mkt snyggare nu än förut, och att jag vet att jag är mkt mer smal och fit nu än innan, så är kraven högre. Fattar inte hur det går ihop! Att ju mer jag har förändrat ju mer vill jag förändra. Måste börja jobba på att tänka annorlunda.

Haft 2 bra samtal idag med nära. I morse när killen kom hem från jobb, låg vi i sängen i säkert en timme och bara snackade. Han är bäst på att peppas och få en att känna sig fin - det hjälpte och jag blev piggare. Sen var mamma här en runda och hon gav mig bra tips, sa att jag dög precis som jag var. Nu ska jag själv bara tänka så oxå.

Jag vet att jag har ett par kg till att gå ner tills jag nått mitt mål. Frågan som jag fått och själv tänker, är jag nöjd när jag väl är där? Jag hoppas. Jag tror inte att jag kommer se ut precis så som jag vill när jag nått dit (för jag är bara några kg ifrån), men samtidigt vet jag att jag inte vill gå ner mer. Då får jag fokusera enbart på att förändra mig genom träning, träning och åter träning. Sen har jag funderingar på att eventuellt ändra på mitt sätt att äta. Kanske jag inte borde ha enbart helger till gott? Kanske kroppen "sparar" in för att jag äter "för" nyttigt i veckorna och sen blir det för mkt på helgen när jag äter allt. Onyttiga maten som jag inte äter mitt i veckan, godis, kakor, glass.. you name it. Jag vet inte. Kanske det inte skulle vara så hemskt om jag åt en glass på t.ex. onsdagen. Kanske om jag hade ätit en glass på onsdagen så hade jag inte behövt äta det på helgen och det hade då inte behövt bli så mkt på en gång.

Äsch, nu känns det som jag bara babblar på. Tankarna far genom huvudet och jag vet inte alls hur jag vill och tänker göra. Känns som att min kost är en viktig faktor iaf. Träningen är jag nöjd med. Jag tränar oftast minst 5 dagar i veckan och det är BRA! Det tänker jag vara nöjd med, och det gör mig även lycklig. Jag ska fundera och försöka vara nöjd. Gonatt bloggvänner!

(Var minsann hos Farmor innan idag och hälsade på tillsammans med pappa och syrran. Hon bjöd såklart på kaka men jag tackade nä. Tog en banan istället! Jag är fan bra duktig ibland!)

2 kommentarer:

  1. Du är verkligen supersnygg, och det har jag alltid tyckt, från bullkinder till modellarmar, och det har jag knappast varit ensam om!;) Jag tror att det kan vara jobbigt, på ett sätt, att nå ett mål, för då är där inget kvar att sträva efter. Och det är väl egentligen det man vill, sträva alltså. Men tänk vad snygg, stark, smidig och uthållig du är, och hälsosam!! Hur många känner du som är så hälsosamma som du?;) Du kommer ha en tonårings hjärt-kvalité vid pensionen om du fortsätter såhär, haha. Jag tycker du är superduktig iaf, och att du ska vara stolt över dig själv! You go, bärr!=)

    SvaraRadera
  2. Ps: Du kanske kunde prata med en kostrådgivare fresten? Jag menar det är uppenbarligen viktigt för dig, då är det ju bättre att höra med någon som vet än att gå och grubbla!=)

    SvaraRadera