torsdag 17 juni 2010

Nöjd!

Ännu en ljuvlig dag! Det tackar vi för! :) Var ute och sprang en runda ikväll. Tog 5kms rundan och det gick bra. I början kände jag mig ganska trött i hela kroppen men det släppte efter bara en liten stund och jag kom in i andra andningen. Det kändes som att jag sprang ett snäpp fortare än jag brukar och jag vågade satsa lite mer idag. Inga känningar i knäet, mkt tack vare att jag använder knäskyddet. Jag känner verkligen vilket bra stöd det är.
Sista 500m-1km så ökade jag på ganska mkt. Pulsen ökade och jag kände tröttheten komma ikapp mig. Sprang i mål på en ganska bra tid. Har inte brytt mig om tiden när jag sprungit dom senaste månaderna pga att jag behövt ta det lugnt, men idag kände jag för att kolla av mig lite. Med ett nöjt resultat så är jag glad. Och att solen värmde mig hela rundan.. Ja, kan det bli bättre? :).

Efter mina deppiga dagar tidigare i veckan så har det faktiskt vänt. Ifs så brukar det faktiskt kännas ganska bra i slutet av innerveckan och när helgen väntar, men jag har varit extra glad och pepp. Kanske delvis för vädret då det gör så mkt på ens humör, men ändå.. glad! :)

Jag stod faktiskt och granskade mig i bikini/naken innan ikväll och känslan som jag kände då var bra! Jag tyckte att jag såg fin ut. Och efter min dåliga självkänsla senaste veckorna, så är det riktigt positivt för mig. Nu kanske det låter som att jag tycker att jag är skitful, vilket jag verkligen inte tycker. Jag kan säga utan att skämmas att jag är söt, fin och ibland väldigt snygg. Jag är en bra tjej! Men ibland sitter det extra djupt inne att bara säga det rakt ut, att vara nöjd, och det har det verkligen gjort den senaste tiden när det kommer till min kropp, min mage. Min mage är ju verkligen min stora fokuspunkt när det gäller träningen. Men idag, då var faktiskt magen hur fin som helst i spegeln. Åhh, vad härligt att kunna säga det!
Vad jag tycker och känner imorn... Det tar vi då ;). En dag i taget! Är jag glad idag så är det iaf bättre än två onöjda dagar.

Och sen vet jag att alla har något som dom absolut inte är nöjda med på sin kropp. Mitt onda ting är magen medan någon annans är låren. Alla har något dom inte är nöjda med. Man ska bara inte låta hjärnan spela en för stora spratt. Man måste tillåta sig att bara vara nöjd ibland.
Ha det bäst!

1 kommentar:

  1. Skönt att det har vänt och du känner dig glad, snabb och snygg igen. Underbart! :)

    SvaraRadera