måndag 28 juni 2010

Underbar löprunda!

Ojoj vilken härlig löprunda jag var ute på i morse! Gick upp och gjorde mig redo direkt för att köra till Gylleboskogen och springa slingan på 6,5 km. Solen värmde ordentligt men där var betydligt svalare i skogen vilket var skönt. Jag hann springa en ganska bra bit innan jag upptäckte att jag glömt något - mp3-spelaren! Den har jag verkligen ALLTID på mig men i morse behövdes den inte. Det var så sjukt härligt att springa i skogen, höra mitt eget flås och alla kvittrande fåglar. Det var sååå skönt och rogivande.

Det kändes dock att det var riktigt varmt ute, att det var morgon och att jag inte ätit frukost. Och det tog verkligen på krafterna med värmen och jag kände mig mör i hela kroppen. Trots det så sprang jag på bra tyckte jag. 40 min tog det att springa 6,5 km i väldigt kuperad terräng. Mkt backar och småstigar. Men jag älskar verkligen det.. Det är otroligt skönt för kroppen då det inte blir så stötigt som mot asfalt och miljön är så underbar.

Önskar att vi hade haft sådana slingor inne i Lund. Vi har ju jättefina slingor utanför Lund i ett naturreservat, men då behövs bil och bil har man ju inte alltid. Ajja, ska man vara stadsbo så ska man ;).

Trevlig sommardag på er vänner!

(Bild: google)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar