fredag 13 augusti 2010

Brödbak

Jag bakade ett SÅÅ gott bröd igår! Tog mammas recept och gjorde om det lite. Hittade ett filmjälks-recept som såg jättegott ut, men kom på att jag inte har någon brödform hemma! :O Fanns på ICA för 99:- men på ikea kostar dom mellan 19-49:- och med tanke på att jag ska dit nästa veckan kände jag att jag kunde vänta.

Detta brödet blev iaf superdupergott! Och så kul det var att baka i min nya assistent! :) Modifierade receptet lite (lägger ut recept sen) och blandade i lite olika godsaker.

Riktigt saftigt, mjukt och gott! :) Såhär fint blev det!


Det var så gott att ett av två bröd redan är slut. Kanske delvis för att jag bjöd på det igår när jag hade tjejkväll.. men ändå ;). Trevlig helg träningsvänner!

2 kommentarer:

  1. Oj! Det där såg riktigt fint ut, skicka över receptet är du snäll!

    SvaraRadera
  2. Gud så gott! Vill också ha en maskin. Nybakat är bäst. (hembakat och nybakat)

    SvaraRadera