onsdag 14 april 2010

Snabba veckor

Blev träning idag oxå minsann! Gympaboll. Kände för att köra något som inte var allt för krävande för mina muskler och något som inte var allt för krävande för konditionen heller. Känner mig ganska sliten i kroppen och då passar gympaboll bra! Jag tog självklart i allt vad jag kunde och svetten rann.. precis som den ska! ;)
Gympaboll är verkligen ett lagom pass när man vill köra igenom hela kroppen. När man inte vill köra enbart kondition som spinning osv. Tyckte det var jobbigt idag och trött blev jag. Har nog cyklat en mil idag oxå, så nu sitter jag välförtjänt och chillar i soffan! :)

Ikväll är det även dags för mig att baka min Herman. Ni har hört talas om vänskapskakan Herman va? Typiskt att han ska bakas en onsdag när jag inte får äta. Luktar det fruktansvärt gott så kanske jag tar mig en bit av vänskapskakan ändå... Jag är ju stenhård annars och skulle inte få för mig att stoppa minsta lilla chokladbit i munnen mitt i veckan (och då är jag ett riktigt chokladfreak!!). Undantag görs ju även när man blir bortbjuden på kalas mitt i veckan osv. Men det är nog enda undantaget som är godkänt för mig och som inte skulle få mig att känna dåligt samvete.
Kan verka lite hårt och tråkigt, men det funkar för mig. Jag ser ingen mening med att stoppa EN chokladbit i munnen och "förstöra" för mig. Då är det helt enkelt bäst att låta bli! :) Och oftast går veckorna så snabbt att jag ibland känner att fredagen och gottiset kommer alldeles för fort... Då går det verkligen snabbt! ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar