onsdag 21 april 2010

Träning, kost & pepp

Det blev en lång och härlig promenad med Ellinor ikväll! Vi gick slingan på 7 km i rask takt. Har nästan inte haft några känningar i knäet alls idag, förens jag hoppade ur bilen när vi väl var framme för att gå vår runda. Vad är oddsen lixom?! Tog det lite lugnare dom första 5-10 minuterna men sen gick det hur bra som helst.
Tycker det är så jävla drygt bara.. Jag tåler inte när jag inte kan träna. Jag vill kunna träna varje dag, och om det sen inte blir att jag inte tränar var dag, då ska det vara för att jag valt bort det och inte för att jag inte kan. Hatar att inte kunna.. att inte ha kontrollen. Hoppas SÅ innerligt att det är lugnt imorn och att jag kan träna igen. Håll tummarna, folks!

För övrigt så blev det mkt bra snack ikväll. Jag och Ellinor pratade mkt om träning & kost och jag fick peppat Ellan lite. E är så himla fin och smal, och jag förstår inte hur hon kan vara missnöjd. Så kan folk säga till mig oxå, att jag är fin och smal, men det är så svårt att ta in och tro på ibland. Man är ju aldrig riktigt nöjd känns det som.

Något som jag dock är väldigt bestämd med, det är mat. Så länge man tränar riktigt och rikligt, så måste man äta ordentligt. Man behöver alla slags ingredienser i sin kost och det är sånt som jag tycker att man inte kan fuska med. Man SKA inte fuska med maten! Jag tror inte på GI, viktväktarna eller någon annan sorts diet när man tränar regelbundet. Det jag tror på är all slags mat fast i rätt mängd. Fett, kolhydrater, protein osv. Jag tror jag peppade E lite ikväll och hon sa verkligen att hon tyckte det var skönt att prata med mig och att hon lyssnade och tog in vad jag sa. Kul när någon tycker att man är smart och har något att komma med! ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar