torsdag 15 april 2010

Vilodag

Idag har det blivit en skön vilodag. Fast vilodag kanske man inte riktigt kan kalla det med tanke på att jag städat och städat aaaall day! Men har iaf haft vilodag från tuffa pass.

Tror jag glömde att skriva om just vilodagar efter att jag varit på min träningsrådgivning. Vi pratade om hur viktigt det var med vilodagar när man tränar hårt. Hur viktigt det är att man låter kroppen återhämta sig för att kunna prestera mer och mer. Får kroppen aldrig återhämta sig så kan man inte se förbättrade resultat utan man kanske stannar just där man är och ligger "still". Jag fick rådet att ha minst 1, men gärna 2 vilodagar i veckan. För om jag vill gå ner/bli mer fit så behöver min kropp återhämta sig och hämta nya krafter, så jag inte tränar halvdant var gång.

Jag kan inte mer än att hålla med om hur klokt det är. Har därför tänkt att så gott det går, så ska jag träna 3 dagar, vila en osv osv.. Tror det kan bli bra. Då får jag så många träningsdagar (5-6 i veckan) som jag känner ä lagom för mig.

Imorn förmiddag blir det afro igen.. Ska bli skitskoj! Har ni aldrig testat, så måste ni göra det! Fast man behöver nog gå dit med öppet sinne, för det är ju lite speciellt.. :) Jag blir så himla glad i hela kroppen när jag tränar afro.. Skön bongotrumme-musik och sköna moves ;).
Ska även se till så det blir lite styrka i gymmet innan. Gonatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar