tisdag 5 oktober 2010

Activio på spinningen

Idag var det spinning som gällde och igår startade dom med Activio på Gerda. Så det blev spinning + activio idag! Activio är ett pulsmätningssystem som jag skrivit om tidigare här i bloggen. Har sett fram emot att dom skulle sätta igång med det och det visade sig vara riktigt roligt! Tiden sprang förbi för att man hade mer att koncentrera sig på än vanligt. Och ett stort plus var att man peppa sig själv genom att jämföra sig med andra.

Det finns alltså stora tavlor framme vid scenen där man ser sin egen puls (som på en pulsklocka med din nuvarande puls och procenten av din maxpuls) och alla andras. Det positiva är att man har ingen aning om vilka "klockor" som tillhör dom andra då man blir tilldelad ett nummer och enbart en själv vet vilket det är. Men det blir ju att man kör på ordentligt och man vill ju inte vara sämre än alla andra så man kör verkligen på. Jag låg väl någonstans i mitten om man jämför med alla andra och körde på väldigt ordentligt. Jäklar vad jag tog i alltså! Jag har aldrig, ALDRIG varit med om ett så jobbigt spinningpass EVER! Nådde nästan maxpulsen i dom sista minutrarna och jag var helt död. När låten stannade och passet var över så kunde jag knappt sitta rakt upp utan att ha problem med andningen så jag la mig ner på cykeln.. ingenting hjälpte. Jag var verkligen totalt utmattad! :) Vilken känsla!

Så, positivt är att man tar i ännu mer för kund och fosterland än vad man någonsin gjort tidigare. Och negativt är väl att man kanske fokuserar för mkt på pulsen. Fast för mig är det inga problem. Blir jag såhär trött efter ett spinningpass så är det fan värt det! :) Det är ju den här totalt-slut-känslan som man vill känna efter ett pass.

Efteråt så tog Ellan en bild på mig (tog en på oss också, men på den bilden blev jag ännu fulare än på denna så den dyker inte upp här, hah) och mitt röda ansikte. Var verkligen en tomat! Tyärr så framfäver inte bilden mina färger riktigt.. Ni får föreställa er istället ;)


Får ni chansen till att prova på Activio på spinning så gör det! Rekommenderas verkligen!

2 kommentarer:

  1. Det var verkligen sjukt jobbigt men så härligt, och håller med dig den känslan man vill ha efter ett pass!:) Jag var också helt slut efter!
    Skitsnack, du är aldrig ful, jämt bra på bild ju sötis!!!! Puss

    SvaraRadera
  2. Det låter livsfarligt, hahaha!XD "för kund och fosterland!" - haha, den var rolig den!XD

    SvaraRadera