måndag 11 oktober 2010

Babysteps

Nu har jag precis blivit klar med ett storkok på pustasoppa. Mums vad gott det ska bli med god soppa ikväll på jobbet. Jag har riktigt längtat efter soppa i helgen och pustasoppan som jag gjorde för ett par veckor sen satte verkligen sina spår. Tycker den är så god så nu blir det nog soppa i några dagar här hemma! :)

I morse var jag iväg på gymmet. Körde som vanligt kondition på cross'en och sen begav jag mig in i sjukgymnastavdelningen och körde dom flesta av övningarna som vi gör på knägruppen. Knägruppen ikväll som vanligt, men då jag jobbar fick jag träna själv nu på dagen. Ingen träning nästa måndag heller för då är det fotboll i Malmö som gäller. Älskar live-fotboll! :). En av övningarna som vi gör, draken (tror jag berättat om den här tidigare), kändes betydligt lättare idag. Fortfarande svår och jag tappa balansen emellanåt, men det gick ändå bättre. Många av övningarna känns mkt bättre och det gör mig så glad. Alla små framsteg man gör i sin träning får en på bra humör och gör att man vill prestera mer och mer.. Jag märker ju att även om det är babysteps, så blir jag bättre. Underbart!

Såhär såg VECKA 40s träning ut:

Måndag
- Vilodag
Tisdag - Spinning (activio)
Onsdag - Gympa
Torsdag -
Kondition + Styrka i gym

Fredag -
Löpning

Lördag - Vilodag
Söndag - Spinning

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar