måndag 20 december 2010

Äntligen gymmet!

Åhh, idag fick jag äntligen tränat konditionsträning och gymträning! Känns så konstigt att man förut var så ofta på gymmet, flera gånger i veckan, och nu blir det kanske 2 gånger/vecka istället. Men det är ju delvis för att jag varierar träningen med promenader för att det är ganska skonsamt för mina knän, och med vilodagar. I vilket fall så är det UNDERBART när jag väl är där!

Ida körde jag först 15 min på cross'en och sen 25 min på cykel. Sammanlagt 40 mins kondition/fettförbränning. Gött! Och sen blev det magövningar och en massa knäövningar. Känns som att jag alltid gör samma grej när jag är på gymmet. Förmodligen för att det är precis vad jag gör också. Jag känner att jag är där alldeles för sällan för att variera mig för mkt. Dessutom vet jag precis vilka muskler jag vill fokusera på och träna mest. Och det är just precis knä/ben och mage. Idag har jag dessutom träningsvärk i mina armar och axlar från 30 days shred igår. Det är jobbiga övningar i det upplägget och kör man på ordentligt blir man som sagt riktigt trött.

I morgon blir det vila och förhoppningsvis blir det träning igen på onsdag. Igårkväll hade jag riktigt ont i mina knän, mest det högra. Hade så ont att jag haltade fram. Det är inte kul.. Jag försöker och tycker att jag verkligen bättrat mig, och vilar mer, men ändå tar det sådan tid. Ajja, det är väl bara att stå ut. Snart är det jul också vilket betyder ännu mer mys och lugn :).

1 kommentar:

  1. Din stackare att du får stå ut med ditt knä. Men som sagt bra som du skriver med mer vila och promenader i stället. Du ska se att det blir bättre, och er långresa kommer nog göra susen för då får du vila och njuta riktigt:))). Puss

    SvaraRadera