tisdag 14 december 2010

Vila, träna, rehab...

Idag har mina ben fått vila. Eller, jag har ju faktiskt cyklat ca 1 mil idag, varav halva milen är så fruktansvärd jobbig!! Tänkte på det när jag cyklade, att jag skulle vilja rita upp hur vägen ser ut hem till mig från jobb för att kunna visa - ren och skär uppförsbacke i ca 5 km. Sjukt drygt. Men vad gör man inte lixom...

Förutom den där milen så har jag iaf inte varit iväg och tränat. Haft lite ont i knäna i kväll och fått ta det lugnt varje gång jag rest mig från soffan, toaletten osv. Tränat dessa 2 dagar innan idag och den där "tredje dagen" måste jag verkligen vila. Det märks så tydligt nu. Innan körde man på utan att tänka. Utan att tänka på konsekvenserna man kunde få. Nu vet jag bättre och jag vill bli bättre. Det känns skönt att ha den vetskapen, och att jag dessutom har 2 månaders rehab framför mig (jan-feb).

I morgon får jag se hur det blir. Förutom milen fram/tillbaka från jobbet så har jag lite planer för en promenad, men vet inte riktigt om jag hinner innan jobbkvällen. Fick ringa tandläkaren och fixa en akuttid till i morgon förmiddag. Har fått jätteilningar i en tand och det är inte så kul om det skulle bli värre när jag är i Asien. Bäst att kolla upp på direkten. Hoppas inte det är något allvarligt. Hoppas inte det är något hål! Som tur är så har jag frisktandvård vilket betyder att det inte blir några oväntade utgifter. Gratis tandläkarbesök is the shit! ;)


1 kommentar:

  1. Vilken tur du har (med gratis tandvård alltså!)
    Tandläkaren känns helt överskattat.. Jag har aldrig gjort något med mina tänder och lik förbaskat kostar det 700-800 varje gång. För några foton och "nej, du har inga hål"... :(

    SvaraRadera