söndag 12 december 2010

Spinning - wiie!

Spinning stod på schemat idag. Oj, vad kul och skönt det var! Inte tränat pass på ca 1 månad nu så det var verkligen dags. Trodde inte i morse att det skulle bli idag heller, men jo det blev det visst. Inte tränat sen i tisdags - illa, jag vet(!) men har haft så fullt upp så jag verkligen inte hunnit med. Julbord med jobbet, jobbat, varit på Österlen och firat jul med vänner. Kom hem idag och då var det dags för träning. Hade en riktig längtan (även om det var lite ångest att ge sig ut på cykel i den bitande kylan) efter att få svettas och bli andfådd. Ge järnet lixom och bara få ta ut mig lite. Och det fick jag göra idag - finally!

Och hur gick spinningen då? Den gick bra! Knäna har fått vila i flera dagar nu och därför kände jag att jag vågade mig på passet. Det kommer inte bli pass ofta och nu tror jag att jag får vänta med pass i några dagar. Men just idag gick det bra och det var skönt. Körde på och hängde med i passets uppbyggnad men gjorde ändå bara det som kändes bra. Tog det i ett tempo som passade. Kände jag att det blev lite tungt i bena så sänkte jag bara på belastningen.

Man mår verkligen inte bra av stillasittande. Jag har vägt mindre den senaste månaden än jag gjort på hela detta året, men ändå känner jag mig "större" och pluffsigare än nånsin. Jag behöver få röra på mig och bli trött. Det är det jag mår bra av! Terapi för själen lixom.

I morgon blir det kondition och sen knägruppen. Har inte varit på knägruppen på flera veckor så det ska faktiskt bli riktigt skönt att få komma dit i morgon.

2 kommentarer:

  1. Jag vet precis hur det känns. ÅH vad skönt att knät börjar komma igen.

    SvaraRadera
  2. Spinning måste vara superbra för ditt knä (i alla fall om du undviker att stå & cykla). Mycket bättre än att springa.

    Skönt att få träna lite hårdare igen! :)

    P.S. Du kommer säkert fortsätta träna när du ska bli mamma. Så länge man mår bra känns det bara skönt. D.S.

    SvaraRadera