onsdag 22 december 2010

Merry christmas!

Idag känner jag mig sjukare än vad jag gjort dom senaste dagarna. Har nog glömt att skriva här i bloggen om mitt mående, men det har iaf varit sådär dom senaste veckorna. Har haft ont i halsen, haft klihosta och slemhosta mer eller mindre i 2 veckor nu - drygt! Känns inte riktigt som att det vill bli bra. På morgnar och kvällar är det värst och vissa kvällar har jag ingen röst över huvud taget. Och sen sitter det som ett stopp mellan näsan och halsen, precis som det brukar göra på mig innan jag ska bli riktigt förkyld. Jobbigt! Känner inte alls att jag har tid eller viljan till att bli sjuk.

Begav mig iaf till gymmet idag när jag vaknat och det var jobbigt att cykla dit i snön och när jag kom fram och ställde mig på cross'en så kände jag mig så himla dålig. Snörvlig, hostig och febrig. Förmodligen lite för att jag precis varit ute och cyklat i 10-15 minus men även för att jag inte mår prima. Tog det därför ganska lugnt och körde bara 20 mins kondition (50 min om man räknar in cykelturen dit och hem) innan jag begav mig på knäövningarna. Det fick bli dagens träning.

I morgon är det äntligen lille julafton! Underbart! :). Jag tycker verkligen att julen är den bästa storhelgen som finns! Då får man riktigt mycket mys med nära och kära och man njuter till massor av god mat, paketer osv :). I morgon blir det julfirande nr.3 med mamma, mormor och syskon. För 2 helger sen var det hos vänner/familj på Österlen, i lördags hos pappa och sen på självaste julafton blir det med sambons familj. Så lugn och ro hör väl egentligen inte julen till (speciellt inte när man har många att fira med), men vad gör det.. Det är ju så trevligt! :).

Så om vi inte hörs innan så önskar jag er alla fina läsare EN RIKTIGT GOD JUL från mig!! KRAMAR

4 kommentarer:

  1. Tack och ha en helt underbar jul! <3

    SvaraRadera
  2. Jag önskar dig en underbar och slemfri jul!
    Hoppas du får en fin vilodag idag så att du kommer igen med nya friska tag!

    (Jobbar Volvo Cars! ;) Så flex ja, men inge käckt att vakna 8.15 när första mötet var kl 8 haha!)

    SvaraRadera
  3. Hoppas du mår bättre nu och njuter av slappa ljuva fria helgdagar!

    Va kul att du gillade jackan! Det är min dotters avlagda! Det bästa med trendriktiga tonåringar! :)

    SvaraRadera