torsdag 2 december 2010

Konstiga känslor

TACK snälla ni, för alla fina kommentarer. Dom gör mig SÅ GLAD! Detta är verkligen en stor anledningen till varför jag bloggar, att jag får möjligheten att "möta" snälla och trevliga människor som tycker, tänker och uppskattar vad jag skriver. Och att jag kan tycka och tänka om vad andra skriver. Bloggvärlden är verkligen en underbar värld (om man tolkar och läser det man tycker om).

I gårkväll hade jag inte alls en bra kväll. Jag var så himla deppig, nere och kände mig ensam och tom. Tror det har med att göra, som min kloke mamma sa, att när jag hade testerna framför mig så var jag så uppslukad av dom och det var det enda som jag koncentrerade mig på och jag var upp över öronen stressad över det. Nu efteråt, när jag inte längre har testerna att oroa mi över, känns det liksom konstigt.. tomt. Men redan idag känns det faktiskt bättre, även om det känns märkligt att inte ha en sådan press på mig som jag haft så länge nu. Men jag vänjer nog mig ganska snabbt.

Men tänk vad konstigt det är ändå, att jag hela tiden gått och tänkt att; "Om jag bara klarar testerna, då kommer jag vara världens lyckligaste! Jag kommer inte fattas något!", så redan dagen efter känner jag mig ledsen. Men som sagt, jag tror det är skillnaden som spelat mig ett spratt. Skillnaden från ett stressat och pressat liv till ett lugnt liv. Kan mitt liv vara lugnt lixom?! ;P.

Var som sagt på självskydd med jobbet igår. Herreminje.. En halv dag med brottning, "slagsmål" och en massa bra-att-kunna-grepp. Det har verkligen satt sina spår! Kände redan igår eftermiddag hur ont jag hade. Kunde knappt röra handlederna och jag kunde börja se spår av blåmärke på händerna och handlederna. Idag har jag en sjuhelvetes sinnesträningsvärk! My godh alltså! Kan knappt ta bak armarna bakom ryggen. Att knäppa bh'n imorse och att klä på mig överhuvudtaget var ett projekt. Aj aj aj... Alltså har det inte blivit någon träning idag. Behövde ha en vilodag också efter all stress.

Om jag hinner så blir det kanske lite träning i morgon, och om inte så får det vänta tills på lördag. Jag tänker ta det lugnt, en dag i taget, denna veckan. Bara "vara" och njuta. Jag förtjänar det. Ätit godis/kakor typ varenda dag men det gör inget... jag förtjänar det! ;). Tänker inte pressa mig, what so ever.

Men vet ni vad det absolut bästa är egentligen? Att jag känt mig bättre i knäna sen jag gjorde fystesterna än jag gjorde innan testerna. Hur galet är inte det?! Galet, men helt underbart! :) Godnatt vänner!

2 kommentarer:

  1. Visst är det konstigt hur humöret pendlar. Man blir aldrig riktigt nöjd..
    Var stolt över vad du presterat och sänk kraven bara lite ;)
    Kanske spökar din resa lite också. Usch vad du måste ha mycket omkring dig nu.

    Tack för din fina kommentar och bilden är tagen innan den värsta snön kom. Jag var ute och lekte för 3 veckor sedan. När det bara var lite snö som sedan försvann.

    SvaraRadera
  2. Sånt är livet tänker jag. Ömsom vin ömsom vatten. En kulen dag får man vara extra snäll mot sig bara. Det är du bra på! :)

    SvaraRadera