söndag 19 december 2010

Kålpudding

Idag blev jag sugen på kålpudding så det fick det bli till middag ikväll! Kålpudding hör väl inte riktigt till det vanliga och inte heller något som man lagar så jätteofta, men ibland får jag riktiga cravings och idag fick jag det. Det blev mkt gott! Och det är ju SÅ enkelt att laga... Skönt. Lagade efter detta receptet. Tog nog lite för mkt kål (ca 1 kg) så det kändes som lite för lite köttfärs. Men det var mest mannen som klagade på det ;P.


Idag blev det föresten hemmaträning. Hade gärna tagit mig till gymmet men det var knappt skottat och MASSOR med snö ute. Kände inte för att ge mig ut på en cykeltur. Istället tränade jag till 30 days shred här hemma. Det var både längesen och kul! Jag blev riktigt trött, varm och svettig. Efteråt körde jag lite knäövningar och töjningar. Nu känner jag mig lite trött i knäna och har lite ont. Ska packa ner träningskläder och ta med till jobbet och hoppas på att jag kan gymma lite efter jobb i morgon. Vill verkligen!

4 kommentarer:

  1. Det är så gott! Som vanligt ett bra tips :)

    Har du gjort saltlakritskolan? Råkade skvätta sillspad på det lilla som var ätbart haha.
    Not meant to be helt enkelt :D

    SvaraRadera
  2. Håller tummar och tår att kålen gjorde susen för ditt knä! Annars får du ta til lussebullar! Saffran innehåller både antioxidanter och anti-inflammatoriskt har jag hört!

    SvaraRadera
  3. Kålpudding åt vi förra veckan också och det är så himlans gott! :D

    http://www.helenaljunggren.com/enklaste-kalpuddingen-som-gar-att-finna/

    SvaraRadera
  4. Kålpudding är bara såååå gott!!!!

    SvaraRadera