söndag 5 december 2010

Träning idag - yes!

Idag har jag varit iväg och tränat - woohoo! Det var riktigt skönt, och gud vad jag längtat! Har varit dåligt med träning denna veckan och det har fått bli lite vad det blivit lixom. Ganska skönt faktiskt. Jag har med vilje valt att träna mindre, återhämta mig ordentligt efter testerna och inte påfresta mina knän för mkt. För nu är jag tillbaka på ruta 2 känns det som. Jag vill verkligen bli bra i knäna och det betyder rehab!

Som jag sa så har jag inte haft ondare i knäna efter testerna, utan det har varit ungefär detsamma. Idag känner jag mig dock väldigt trött i dom men det beror ju dels på träningen och 4 väldigt tuffa cykelturer i snön (2 igår och 2 idag).
Tränade 30 min på cross'en - jisses vad skönt det var med konditionsträning! Man blir trött på att bara köra en massa knäövningar. Jag vill och behöver konditionsträna. Sen blev det en massa mag-, knä- och armövningar. Mkt, mkt skönt! Ska pallra mig till gymmet i morgon igen. Inte riktigt bestämt mig för vad jag ska utöva för något.

Jag är ju rädd för passen. Gympa, afro, zumba, spinning.. you name it. Alla passen som jag tycker om att gå på är ansträngande för knäna. Men jag kommer försöka träna lite av varje och se hur det går. Jag tror inte att jag kan gå upp till 5-6 träningsdagar/vecka direkt, utan behöver ta det lugnt. En dag i taget.

Jag sa innan testerna att jag verkligen skiter i om jag sabbar mina knän och inte kan träna mer resten av detta året, bara jag klarar testerna! Så nu när jag klarat testerna så är jag SÅ tacksam för att jag kom ur det med "hela knän". Jag var halvt beredd på och sa till mig själv att jag hade kunnat vara stillasittande resten av året och komma igen efter rehab'n nere i Asien. Nu kommer det iaf kunna bli träning och jag är så glad för det! Men oavsett så är det nog bra att jag ska vara i varma länder i 2 månader så jag verkligen får all den vila som mina knän förmodligen behöver för att återhämta sig. Det ska bli så skönt!

Någon annan som är ute och cyklar i snön föresten? Det är verkligen helt fruktansvärt. Det tar ÅR att ta sig fram och man blir helt slut. Det är inte bra för knäna för man måste verkligen ta i som bara den. Och inte nog med det, det är ju livsfarligt också! Så var rädda om er och ta det lugnt i snön.. :).

3 kommentarer:

  1. Jag är lika galen som du & cyklar året runt, dock med dubbdäck, men det hjälper inte i snömodd.. Vi kanske ska sluta med det, eller? ;)

    SvaraRadera
  2. Helt otroligt med folk som cyklar i det här vädret, en annan kan knappt GÅ i det här vädret!=P Ni har inte ert liv så kärt känner jag.=/

    SvaraRadera
  3. Usch vad jobbigt att vara skadad när man vill träna :-/ Det är min största farhåga just nu... Tror jag skulle få fruktansvärda abstinensbesvär om jag inte kunde löpträna... :D
    Apropå cykla så vågar jag inte göra det på vintern, är alldeles för rädd för att ramla :D

    SvaraRadera