söndag 26 september 2010

Scones - en delikatessfrukost!

Mmm... Igår gjorde jag världens mumsigaste scones till mig och älsklingen som avnjöts till frukostlei. Dom senaste gångerna jag bakat scones (händer kanske inte jätteofta) så har jag bakat Leila Lindholms supergoda scones. Dom smakar nästan som dom man får på Espresso House. Söta och smarriga! :)

Och igår var första gången som jag bakade scones i min assistent. Shit vilken skillnad! Har aldrig lyckats göra så fina scones någonsin! Smeten blev så mjuk och fin. Love it! :)

På dom två sconesen i mitten så strödde jag över lite råsocker som man skulle enligt receptet. Det var gott, men också väldigt sött. Och med tanke på att där är råsocker i degen så föredrar jag nog att inte ha råsocker ovanpå.
Visst blev dom fina? :)
En smarrig scones på en av mina nya tallrikar som jag köpt på Lagerhous. Söta va? :)
Och en god kopp te till detta (måste drickas i stor kopp).. mums!

2 kommentarer:

  1. Jag är så kär i din bakmaskin, koppar, tallrikar, ugnsformar.... :D
    Har lovat mig själv att byta ut saker då barnen flyttar. De får mitt, jag köper nytt. Fast, det lär ju dröja lite :S

    SvaraRadera
  2. Ooooooh kitchen aid...jag älskar denna maskin!! jag är för snål för att köpa den och får väl önska mig den i 25årspresent...allt är bra med mig!! Med dig också...jag åker till NY om 4 veckor ska bli fett najs!! är du kvar på G4S?? Puss och kram!!!!

    SvaraRadera