måndag 20 september 2010

Stress och skingrade tankar

Pju vad trött jag är nu. Att både plugga och jobba tar på ens krafter! Det blir en hel del över heltid och dessutom har jag ytterligare en sak att plugga till - högskoleprovet som är om en månad. Och förutom detta så har det varit mkt. Farmor liggandes på sjukhus och många andra saker som händer och tankar som flyger runt i huvudet. Jag är inte bäst på att hantera stress. Jag blir ofta nedstämd och får lite dåligt självförtroende när jag har för mkt över mig. Just nu är det så sjuuukt mkt som händer men det känns ändå hyfsat. Allting är saker som jag själv valt (utom farmor förstås) och saker som jag tycker är roliga och intressanta. Det underlättar såklart.

Och en sak jag gillar att göra när jag bara behöver komma bort, skingra mina tankar, det är att dra och träna. Det hjälper mig ofta! bara man kommer innanför dörrarna på gymmet så blir man rofylld. Idag var jag ganska stressad efter att suttit och pluggat hela dagen och visste att mer plugg väntade när jag kom hem, men ändå cyklade jag iväg (i ösregn dessutom - skitväder!). Först 15 min på trampmaskinen, sen zumba som var kalasroligt och sen knägruppen på det. En bra, rolig och svettig kväll.

Jag tycker faktiskt synd om människor som inte finner träning viktigt, som inte förstått innebörden om hur viktigt det är och som inte gjort det till en del av deras liv. Jag vet att träningen gjort så himla mkt för mig och gett mig ett helt annat självförtroende än innan (även om det ibland är sämre än någonsin. När man väl satt igång så sätter man högre och högre krav på sig själv). Träningen är en del av MITT liv och det är jag väldigt glad över!

Nu ska jag käka upp mitt päron, slänga mig i soffan med en kopp te i högsta hugg och kolla på House. Det förtjänar jag! :)

Trampmaskin, eller finns det något annat namn?

2 kommentarer:

  1. Jag håller med. Träning är det som får mig att stressa ner när allt annat i livet går i 180. Det är bra att du tar dig tid att träna nu även om du har mycket plugg & jobb.

    P.S. Jag brukar kalla den "trappmaskin". Finns säkert många namn. D.S.

    SvaraRadera
  2. Och jag håller också med :) Träna är så bäst då jag är stressad och nere.

    Vad pluggar du?

    Jag vet också hur det är med en dålig farmor. Usch!

    Kramar till dig.

    SvaraRadera