torsdag 16 september 2010

Spinningintensiv

Idag har det varit full rulle här hemma hos mig. Jag har haft mitt första fotojobb (läs mer här) och det tar en himlans tid. Och alla ställningar man ålar runt och kryper runt i.. Jisses! Men skojsigt var det! :)

Och trött blev man.. :O. Somnade en stund på soffan, omhållandes finaste, och ville inte slita mig för att ta mig till gymmet. Spinningintensiv väntade på mig och jag visste att jag skulle tycka det var skönt när jag väl var där. Mycket riktigt! Direkt jag kommit innanför dörrarna på gymmet så infann sig ett lugn. Skön musik i bakgrunden och bara mig och mina egna tankar att ägna mig åt. På gymmet får man tid att tänka på allt sånt som man annars inte har tid att tänka på. Låg och gjorde lite magövningar innan passet började och det var så härligt.
Och spinningen var grym! Jag orkade mkt och körde på ordentligt. Var lite rädd för att det var ett intensivpass med tanke på hur trött jag var idag, men det var inga problem alls. Jag fixade det utan problem och dessutom var det bra musik också! :)

Nu ska jag fortsätta att vila min stackars rygg (ont sen flytten i går) :/. Kanske ta en kopp te och mysa till dom absolut sista avsnitten av The Wire. Uuhh, jag bölar nästan när jag tänker på det. VILL INTE att serien ska ta slut!

Natti folk! :)

1 kommentar:

  1. Själv har jag något liknande med mitt högra knä. Knäet vrids (ponerar med högerfoten) i varje löpsteg, och belastas därmed fel. Löparknäet är ett resultat av detta i en kombination av överträning även hos mig (har varit för överambitiös..). Ett par ordentliga skor med ett bra ponationsskydd kan nog vara lösningen, så att löpsteget stabiliseras :-) Fick faktiskt några rehabilterande övningar av en bloggläsare/löpare som jag börjat så smått med: http://www.hemovningar.se/hem/oevningar/knae/loeparknae.aspx Så nu återstår det och se om det ger något resultat :-)

    Du har helt rätt, vila är viktigt, kroppen måste få sin återhämtning. Om det är något jag lärt mig så är det att inte förbise kroppens signaler. Är själv ivrig med att prestera bättre hela tiden. Jag brinner verkligen för träning, och är verkligen inte mig själv utan den. Och det är väl just den där nitälskan håller en tillbaka... Receptet är dock simpelt, att börja lyssna på sin kropp, sörja för att träna sunt och verkligen ta den där återhämtningsvilan som är så betydelsefull för en frisk och välmående kropp. Eftersom hjärnan oftast vill mer än vad kroppen klarar av och därför gör man kanske misstaget att förbise kroppens signaler.

    Bra jobbat på spinningen! ;-)

    SvaraRadera