torsdag 23 september 2010

Sjukling..

Här har ni en riktig sjukling! Det känns lagom motiverande att uppdatera i bloggen när man inte ens kan träna. Men hälsan, den kan jag ju blogga om.. Inte speciellt bra här. Har bara blivit snorigare och snorigare och halsen gör både ont och jag hostar på. Inte speciellt kul eller passande. Speciellt inte nu när jag har så mkt att stå i. Kanske är just därför jag blir sjuk. Läser ju rättspsykologi och just nu handlar ett av kapitlen om precis detta, att kroppens immunförsvar lägger ner vid stress. Stress slår alltså ut immunförsvaret. Jag måste bli bättre! Ta det lugnare, en dag i taget.

Nu är det alltså ingen träning alls. Ingen träning igår och ingen träning idag. Spinning planerat med en vän både igår och idag men fick ställa in. Aldrig speciellt roligt. Men kroppen behöver vila och jag får lyssna på det. För det första var det väldigt länge sen jag var sjuk och dessutom så har sambon varit sjuk hela förra veckan, så detta är väl ingen jättesurprise..

Nu ska jag dricka varm mjölk med halstablett och kurra ner mig i soffan. Träna för mig alla! ;)

1 kommentar:

  1. Rättspsykologi låter väldigt intressant! Fast... plugga 50% och jobba heltid och träna ;)
    Du måste ta hand om dig!

    Kram

    SvaraRadera