tisdag 4 maj 2010

Ajaj-tips

Ikväll har jag varit grym minsann! Satte spinningen som en smeck! Det var riktigt jobbigt, men jag var mer på topp och det gick lite lättare än igår. När passet var slut och jag fått pusta ut någon minut efter finalen, så kändes det nästan som om jag skulle kunna cykla vidare i en timme till. Den känslan är pretty skön måste jag säga! :) Att man efter 1 timmes svettande pallar och vill köra en timme till. Gött! :)

Idag har jag haft ännu mer träningsvärk i benen än igår. Shit alltså! Tog mig en funderare igen och tänkte över hur jag kunde ha sån träningsvärk utan att ha gjort någon benövning, och då slog det mig! jag gjorde ju visst en benövning. EN! Jag gjorde benböj med coreboll mot vägg. Herregud vad den satte sina spår. När man gör övningen så tränar man både lårmusklerna och rumpan. Precis dom ställena som jag haft jätteont i. Innan idag när jag skulle sätta mig på huk, när jag var i affären, så höll jag på att dö lite... Nu vet jag iaf vad orsaken är, haha!
Så om jag ska ge er ett tips idag, så är det verkligen att göra den övningen - grym! Om ni inte riktigt vet hur ni ska göra så kan ni kolla här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar