tisdag 18 maj 2010

Spinna med nya skor

Det blev ett skönt träningspass idag! Jag och Ellan hade bestämt att vi skulle gymma kl. 16 och sen köra spinning kl. 17.15, men när vi sågs på gymmet så var vädret så sjukt fint så vi kunde inte gå in.. Vi bestämde oss för att sitta ute i solen en stund innan vi gick in för att svettas lite. Satt ute och snackade skit i en halvtimme ungefär och det var riktigt härligt! Vilket väder det varit idag och vilken energi man får!

Körde lite mage, armar och rygg innan spinningen skulle sätta igång. Jag hade självklart med mig mina nya skor! :). Snackade lite med instruktören och han tipsade mig lite, visade hur jag gjorde osv. Kändes bra. Jag har varit lite nojjig idag över hur bra skorna kommer sitta när man väl är igång och cyklar. Jag har varit rädd för att tårna ska åka fram och man ska få blånagel, men det kändes hur bra som helst. Det var ovant men det handlar nog mkt om att man belastar muskler och kropp på ett helt annat sätt än med en vanlig sko. Jag tyckte det annars kändes lika bra som vanligt och det kändes väldigt stabilt. Det märktes att det blev ett bättre tramp. Har jag något att klaga på så är det att jag fick lite ont i ena trampdynan, men det trodde instruktören, som jag pratade med efter passet, att det endast hade med att göra att jag inte var van.. Och det tror jag med! :)
Instruktören sa även att han hade kollat på mig under passet och att han tyckte det såg jättebra ut för mig. Jag hade avslappnade och sänkta axlar och rörde mig bra. Wii! :). Man är alltid lite tveksam på om man är "lika bra" som dom andre i spinningsalen och om man rör sig rätt. Kul med lite bekräftelse! Speciellt när man inte har bett om det.. :)

Nu tänker jag avsluta dagens bloggande med 2 sjukt peppiga spinninglåtar!
Trots att denna låten har spelats om och om i 1,5 år så blir jag fortfarande riktigt peppad och ger järnet när låten kommer. Grymt bra spinninglåt!

Den här gillar jag riktigt mkt. Hög kadens och sköna beats! Man kan bara inte låta bli att cykla iväg så fort det bara går när refrängen kommer (hittade tyvärr inte rätt remix på låten :/)... :)

1 kommentar:

  1. Gumsan! Håller med dig den låten "Dance with somebody" är riktigt go att spinna till:))).
    Puss

    SvaraRadera