måndag 24 maj 2010

att Försöka

Hade planer på att träna spinning nu i eftermiddag. Hade packat träningsväskan och hade den med till jobb och cyklade raka vägen till Gerda när jag slutat. I regn.. Hur kul är det?! Som tur var så var jag på glatt humör ändå och det kändes underbart att ha träning framför mig. Har inte blivit någon träning på tre dagar and I hate it.. Känns för länge när det har gått två dagar så tre är ju absolut ingen höjdare!

Det blev iaf ingen spinning. Joinade Ellan i gymmet istället och körde 40 mins kondition och sen styrka. Kändes riktigt skönt. Orkade en del och la på lite extra vikter på några maskiner - najs!

Nu ska det verkligen bli ordning och reda. Man kan ju som utomstående redan tycka att det är ordning och reda på mig och min träning, men dom senaste veckorna har verkligen varit uppside-down. Inte alls så som jag vill ha dom. Jag vill ha mina 5-6 dagars träning i veckan och bra med mat. Bra mat äter jag men av lite olika anledningar så har det blivit lite väl mkt onyttigt på helgerna. Det ska bli slut på det. Jag måste verkligen skärpa mig. Inte bara skärpa mig för att jag tycker det behövs rent fysiskt utan även för att jag vet att mitt psyke blir så mkt starkare när jag är i full gång och jobbar hårt.

Jag tänker inte sitta här och skriva att jag ska dra ner på mina två godisdagar som jag har i veckan, till bara en, men jag ska försöka. Istället för att äta godis, chips och kakor två dagar i rad så kan jag kanske hålla mig till nötter/popcorn ena dagen iaf.. Vet dock att det blir svårare och svårare ju närmre sommaren man kommer. Men jag ska iaf testa mig framåt och se vad jag klarar av. Jag har inga planer på sommarsemester mer än någon weekend i Gbg mm, och känner att jag mest vill lägga krut på nya jobbet. Och med jobb kommer ju ansvar så det borde inte vara så svårt att "stanna kvar i verkligheten" och kämpa vidare med det som faktiskt gör mig lycklig - träningen.

Nu ska jag luta mig tillbaka i soffan.. Trött efter en lång, men väldigt intressant och rolig dag på nya jobbet! Sussa sött träningsvänner :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar