tisdag 25 maj 2010

Grön kärlek

Var nere i stan en runda innan idag.. Passade på att handla på mitt favvoställe som säljer en massa färska grönsaker och frukt. Det ser ut som en liten grönsaksmarknad när man kommer utanför och allting ligger uppdukat och där finns massor! Även inne i affären kan man fynda en massa spännande saker. Mycket nötter, bröd mm. En utländsk affär med tokbilligt grönt - lööv!


Nu är det verkligen säsong för svensk, grön sparris - såå gott! :)

Till lunch blev det omelett idag. Har varit sugen på omelett jättelänge men det har inte blivit av att jag gjort det. Varför kan man då fråga sig? Det tar ju inte precis någon tid att göra och till omeletten kan man ju bara ta vad man har hemma. I detta fallet så blev det lite mager salami och avokado - mumsfillibabba!
Till omeletten så värmde jag ett tortillabröd (färska, som oxå går att handla i den här butiken) med ost emellan. Så gott!


1 kommentar:

  1. Gud så gott!! Älskar sparris och avocado.
    Jo om du vill får du gärna rösta på min dotter i tävlingen ;)

    Nu vill jag ha grönt!

    SvaraRadera