torsdag 27 maj 2010

Spinning, spinning och åter spinning

Stunder som jag älskar... När jag och älsklingen tar långpromenader ihop. Som igårkväll... Jag var hemma så sent från Köpenhamn så istället för att träna så bestämde jag och Jim oss för att gå en lång runda istället. Så mysigt! Vi pratade non stop om allt mellan himmel och jord och jag tycker det är helt underbart.. Att man trots att man bor ihop och träffas var dag, alltid har så mkt att prata om. Då är promenader perfekta. Ibland kan jag välja bort att gå på en promenad/komma ut för att det är så skönt att bara ligga och chilla i soffan. Men att komma ut på en promme är faktiskt minst lika skönt och avkopplande (om inte mer!) som att ligga i soffan. Vi var inte hemma från prommen förens 21.45 och det var fortfarande jättefint väder ute.. Snacka om underbar kväll! Så mitt tips till er, promenera mera! ;)

Idag har jag varit iväg på spinning (igen! förlåt om jag börjar bli tjatig och enformig). Dagens 16.30-pass brukar jag inte gå på men det var faktiskt riktigt bra! Synd det är sista för terminen bara.. På måndag börjar sommarschemat och jag ser INTE fram emot det. Jag ser fram emot att det kommer bli mindre folk att trängas med på gymmet och att man slipper vara där 20 min innan för att lyckas få ett spinningkort, men jag ser inte fram emot att hälften (minst...) av passen plockas bort. Man vänjer sig och blir bortskämd med alla passen man kan väl välja och vraka mellan... Ajja, det är väl bara att leva med det :P.

Tillbax till spinningen... Mkt bra pass, många backar vilket jag var sugen på idag. Bra musik oxå för den delen! Spelades t.ex. låtar som den här (vem kunde tro att Håkan kunde vara såå pepp att spinna till? :)), den här (var man inte arg och tog i så det sprack så blev man iaf..:P) och den här (nostalgi! Åhh vad jag älska den filmen när jag var liten).

Efter spinningen så drog jag in i gymmet och satte magen i arbete. Jäkeln.. Har jag inte träningsvärk imorn så måste min mage vara starkast i världen! ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar