söndag 2 maj 2010

Gymmet nästa

Usch, jag skäms nästan för mitt dåliga bloggande. Jag vill blogga så mkt mer men tiden räcker inte alltid till. Senaste 2 veckorna har det känts som att det varit så mkt och jag har inte riktigt hunnit med. Men jag ska verkligen försöka bättra mig! Jag vill att ni läsare ska få mer att läsa och jag vill skriva av mig mer av mina träningstankar.. :) I'll be better - promise! :)

Guess what? I fredags var jag iväg på ett spinningpass! Woho! I Lund är Valborg väldigt speciellt och tanken var att jag skulle suttit i stadsparken och druckit alkohol med vänner från tidiga morgonen, men det dåliga vädret gjorde att vi inte drog ner förens senare på eftermiddagen. Och pga. det så hann jag med träning på morgonen! Kände mig sjukt stolt, hah.. Medans många av vännerna satt och förgiftade sina kroppar med alkohol så satt jag och svettade loss på en spinningcykel med andra deltagare. Dock kan jag säga att jag aldrig varit på en så "tom" klass någonsin på Gerda. Vi var ganska exakt 20 pers som spinnande och jag har nog aldrig varit på ett spinningpass där det har varit mindre än 50 pers iaf. Så Valborg i Stadsparken står ju verkligen för sin innebörd.

Anyway, det var ett bra pass! Det var ännu en ny vikarie som höll i passet och det gjorde hon bra. Det var techno/dance-musik rakt igenom och det var riktigt peppigt! Tom. Bag in Box-låten kom och då kunde jag knappt hålla mig för skratt. Dels för att det kanske inte riktigt passar sig med en alkohollåt när man sitter och är nyttig, och dels för att just i den sekunden så satt vänner och pimplade vin nere i stan :P.. Lite skoj tyckte jag.

Igår blev det dock ingen träning. Trötthet och dop för lillkusin kom emellan men idag ska jag på det. Klockan 16 blir det att möta upp med Ellan på gymmet för tuff kondition och styrka - a w e s o m e!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar