måndag 10 maj 2010

Powerwalk:a

Gokväll! Nu har ännu några bloggfria dagar gått.. Tro inte att jag har legat på latsidan för det! ;) Det har tränats var dag och det har varit några riktigt bra träningsdagar dessutom!

Jag berättade ju om min sjukt tröttsamma dag på gymmet som jag hade i förra veckan. Tröttheten la sig sen och helgens träning var great! I fredags var jag ute på en powerwalk, något som är väldigt nytt för mig. Jag går ju alltid fruktansvärt fort naturligt (Oj vad klagomål man fått genom åren! Jag brukar inte komma på att jag "tappat" den andre förens jag ser att den är 10 meter bak, och det får jag äta upp.. alltid! :P) så när jag är ute på mina promenader så går det ju fort nog har jag tyckt. Men så kände jag i fredags att jag ville ha ännu lite mer.. Jag ville bli svettig och andfådd på ett jobbigare stadie så jag bestämde mig för att testa att powerwalka (att man hela tiden snuddar på kanten till att börja jogga). Det var faktiskt jobbigt! Betydligt jobbigare än vad jag tänkt mig och visst blev jag svettig.. och andfådd! Gutt! :) Något som är mindre "gutt" är att jag fortfarande har träningsvärk. MY GOD säger jag bara... Fredag eftermiddag/kväll och lördag hade jag så ont att jag knappt visste var jag skulle bli av. Det värkte i benen konstant och det var nästan så jag hade lite problem att somna på nätterna för att jag hade så ont. Nu bölar jag självklart inte för det för träningsfel sitter ALDRIG fel! ;). Tycker dock att det är lite komiskt att jag fortfarande har så ont. Snacka om att jag har stretchat vaderna ofta i helgen, hehe.

Förutom powerwalken i fredags så har det blivit kondition och styrka i gymmet i lördags + spinning i söndags. Konditionsbiten satt som en smeck kan jag säga.. Jag stod på crosstrainern i 45 svettiga minuter och när dom 45 minuterna hade gått så slutade jag inte för att jag var trött och nöjd, utan för att jag hade bråttom hem. Det var en skön känsla med tanke på hur trött jag var när jag crosstrainade i torsdags.
Pratade även en del med en tjej som cross:ade bredvid mig. Det var hennes första gång och jag fick visa henne lite hur det fungerade. Var trevligt med lite snack en lördagsförmiddag på gymmet.. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar