måndag 3 maj 2010

Spinna loss

Fy F vad svettigt det var på spinningen idag! Mer än vanligt - sjukt najs! Och ändå hade jag på mig mina nya, korta cykelshorts som jag handlat, men dom vädrade inte mer för det.. :).

Tänkte på det när jag satt på cykeln och spinnade loss, att det är verkligen inget pass för nybörjare. Vissa låtar är sjukt tunga och snabba och dessutom så är det endast 2 raksträckor (sittandes) på sammanlagt 5 min på hela passet. Resten är stående backar. Skitbra för en som gillar spinning och är "inne" i det, men lite tufft för en nybörjare kanske. Tycker lite synd om alla nya som kommer och har råkat hamna på Lottas pass, hehe.

Även jag tyckte det var tufft idag. Kändes jobbigt redan i början och så fortsatte det hela passet. Hade kanske inte så bra förutsättningar då jag har lite träningsvärk i benen sen igår. Förstår bara inte hur jag kan ha träningsvärk i benen (och gumpen) då jag inte körde en enda benövning. Måste vara dom 40 min på crosstrainern som gjorde det ;).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar