tisdag 1 december 2009

eftersvettas

Då har man styrketränat idag. Herregud vad kallt det var ute. Näsan höll på att trilla av både på dit och hemvägen. Och det är alltid extra kallt och jobbigt att gå ut och cykla hem när man är svettig och fuktig i kläderna. Då fryser man ännu mer. Ikväll skulle det tydligen bli ca 5 minusgrader - skönt man inte ska ut och cykla då! ;P

Var lide pepp när jag var i omklädningsrummet, trots att ja glömt Ipoden hemma, och det skulle bli kul att gymma lite. Jag var ju helt inställd på att värma upp på crosstrainern idag men såklart så var alla upptagna (tji fick jag för att jag skrev om det i förskott).
Blev löpbandet istället och avverkade ca 15 minuter på min vanliga nivå, efter det några minuter i jättehögt tempo och avslutade sen med några minuters powerwalking. Skönt!

Styrketräningen gick bra idag! Jag skippade någon benövning för att inte belasta mitt knä för mkt. Jag har inte känt av något i det sen i söndags, men det är ju bättre att vara på säkra sidan.
Körde ganska många armövningar och fy vad jobbigt det var! I en av dom sista så kändes det nästan som om jag sträckte någon muskel i ena armen. Hoppas på rejäl träningsvärk imorn!

Nu börjar snart The Biggest Loser. Har börjat komma in i det nu.. Gillar det alot! :) Varje gång någon måste skickas hem så blir man ju lite blödig. Tänk vilken chans dom fått!
Att få vara med i Biggest Loser blir ju nästan en liten dröm. Tänk om man skulle kunna få den möjligheten?! Nu menar jag självklart inte att jag är stor så att jag borde vara med, men tänk vad man hade kunnat lära sig! Professionell träning var dag och en ett bra kostprogram. Snacka om himmelriket!

Till TBL blir det bakpotatis och en god räkröra som jag rörde ihop för en stund sen. Så gott det ska bli!

Såhär glad var jag idag när jag var påväg in i gymmet.. :)
Hur ser du ut när du tränar?

En annan sak som jag tänkt på; folk som duschar på gymmet. Det är verkligen upp till var och en men jag förstår inte riktigt hur man kan gå ut från ett spinningpass (t.ex.) och gå rakt in i duschen. Helt okej om man väntar en lite stund. För mig tar det en liten stund innan jag slutar svettas (gör det inte det för alla?). Jag cyklar hem efter träningen, vilket tar ca 10 min, sen brukar det gå en liten stund hemma innan jag känner mig "redo" för en dusch. Kan man verkligen sluta eftersvetta direkt efter ett pass, eller skiter dom bara i vilket? Lite räligt tycker jag allt att det är..! Dessutom är ju duschen hemma mkt skönare och fräschare än dom på gymmet^^.

1 kommentar:

  1. TBL?

    Ja, jag hade då verkligen inte kunnat gå och duscha på direkten efter träning. Jag svettas fan i en halvtimme efter! Jag käkar gärna innan duschen, så hinner man svettas ut ordentligt nästan så man fryser och då är det extra skönt att gå in i en varm dusch. :)

    Men du ska ju ändå snart till thailandet, då lär du ju få en fin bränna! Har funderat på om man kanske ska sola lite solarie, men jag är lite rädd för det där. Jag solade massor förr, men har dragit ner på det rätt så mycket. Det är så mycket cancer-snack överallt och så vill jag inte bli rent för rynkig heller... :/

    SvaraRadera