tisdag 29 december 2009

frostig löpning

Vaknade, stack ut och sprang. Jag hade bestämt mig för att springa trots min förkylning, men att ta det i lite lugnare tempo. Sen är det alltid så svårt när man ger sig ut, för man vill ju aldrig vara sämre. Man vill ju att det ska kännas att man tränat lixom. Det kan man ju lugnt säga att det gjorde i vilket fall! Jag sprang min halvmils-runda på ca 30 sekunder sämre tid än vanligt. Men då är det oxå frost och halt ute idag.

Jag tycker faktiskt att jag blivit väldigt bra på att planera när det kommer till kläder. Inte ens när jag gick ut idag så frös jag. Jag blev varm ganska snabbt och det var riktigt skönt att springa.
Jag hade på mig mina nya vind/löparbyxor (som man har utanpå sina löpartights) som jag köpte nu under rean. Jag har kollat på sånna innan och bestämt mig för att köpa, men att det var smartare att vänta till rean. Nu fanns där ett par jättefina och sköna för ca halva priset - najs! :)
Dom var riktigt sköna att springa i oxå..

Och på tal om kläder så köpte jag även 2 nya träningslinnen nu under rean. Jag var inne både på Team Sportia och Stadium på 2 olika köpcenter och dom hade så himla dåligt med rea på indoor-träningskläder. Men så gick jag in på InterSport för att kolla hur deras utbud var och dom hade ju faktiskt en hel del nersatta träningsplagg! Köpte 2 snygga Nike-linnen. Ett svart och ett turkost.

Och så snygg jag var i mitt turkosa linne igår på spinningen ;) hihi..Och spinningen gick jättebra! Jag var rädd och trodde att jag skulle behöva ta det jättelugnt iom förkylningen men jag orkade hur mkt som helst. Det var tom. så att jag undrade hur jag kunde orka så mkt överhuvudtaget, och om jag kanske gjorde något fel, haha. Passet hölls av Max (en riktig snygging) och nästan hela passet bestod av toppar (stående jobb). Det var nästan uteslutande toppar och det brukar ju vara ganska jobbigt och krävande, men jag orkade massor och stod upp även då man inte behövde göra det. Det är så kul när det går så bra för en när man tränar. När man orkar i princip hur mkt som helst.. Det var tom. så att jag funderade på att stanna kvar på cykeln och köra spinning-passet som började när vårt var slut, men jag tog mitt förnuft till fånga och cyklade hem igen :).

2 gamla godingar kom under passet. En jättegammal goding och en nygammal goding ;P.
Darude - Sandstorm och Laurent Wolf - No Stress. Båda 2 är riktigt härliga spinninglåtar. För övrigt var det väldigt bra musik under passet.. En hel del skön rock som Killers t.ex..

Idag väntar kalas hos en kompis. Det blev ingen mat sa hon, utan fika istället. Jag som ska vara nyttig.. Tror ju inte att det är någon nyttig fika hon lär bjuda på tyvärr :/.

1 kommentar:

  1. Åh.. jag fattar inte var du får motivationen ifrån. Kan du ge lite till mig? Bara att du orkar dig ut i detta tråkiga väder och kylan! Brr.. Fryser bara jag tänker på det. Håller mig helst inne när det är såhär! Har du alltid varit såhär hurtig? Du är duktig och flitig iaf! :)

    Aja, snart nytt år och nya tag..

    SvaraRadera