måndag 7 december 2009

Julen = ingen press

Sista måndags-spinningen med Lotta idag. Det var lika bra som vanligt och svetten bara rann av en. Det går inte att vara opepp på hennes pass när det är så sjukt grym musik och framförallt, hög musik. Jag bara älskar det!

Om en vecka så börjar julschemat och då kan man räkna med ganska reducerat schema. Trist. Jag känner att jag verkligen vill ge järnet nu innan julen börjar på riktigt. Äta mindre onyttigt än vanligt och träna så mycket jag bara orkar och kan. För när julen kommer, runt den 21e räknar jag, så känns det ganska kört med att vara "schyst" mot kroppen. Det lär ätas mycket och jag tänker inte hålla mig åt sidan. Under julen ska man få äta gott och bara vara. Det är lite det julen handlar om tycker jag. Ingen press, ingen press alls! Och "julen" kommer ju hålla i sig ända till slutet på januari när vi kommer hem från Thailand. Då blir det ingen träning eller bra kost.
Ja, vad ska jag säga... ingen press som sagt ;)

För övrigt så hatar jag vädret just nu. Det har regnat/duggregnat i 2 dagar nu, varit helt grått ute och dimmigt. Fy för tråkväder! Tur man har värmeljus som kan ge en lite myskänsla iaf^^.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar