lördag 5 december 2009

Roliga timmen

Kom ganska nyligen hem från Box på gymmet. Första passet boxning på flera år faktiskt. Gick ju på det när jag bodde utanför Simrishamn och jag tyckte det var skitkul! En ganska tuff träningsform där man får använda hela kroppens styrka och även lite kondition.
Passet här på Gerda var oxå väldigt bra! Om jag minns rätt så var detta knappt i närheten jobbigt som det i Simrishamn var. Eller, det var inte jättestor skillnad, men jag kommer ihåg att i Simrishamn så gjorde man mer magövningar på golvet som var tuffa, "masken" osv. Här var det ytterst lite mage och sen mkt armar och ben.. och lite kondis förstås. Men överlag var det ett jättebra pass! Kändes lite som roliga timmen.. Man ville inte riktigt att det skulle ta slut :). 55 min, som dom flesta passen är på Gerda, känns lite väl kort på ett Box-pass. Det hade varit lite mer lagom med kanske 75 min eller nått. Det kanske var just så, att passen var längre i S-hamn och det är därför dom var jobbigare.. Nä, nu ska jag inte hänga upp mig på det.

Det var iaf ordentligt jobbigt och jag är helt skakis i mina händer nu, haha. Tur man inte ska göra mer ansträngande ikväll.. Äta sushi, men det är ju inte så värst jobbigt ;)
Efter passet körde jag iaf extra mage så fick jag tränat det ordentligt med - gutt!
Det kommer förhoppningsvis bli fler Box-pass framöver!

Anledningen till att jag inte gått på ett endaste Box-pass på Gerda innan, är för att jag inte haft någon att gå med. Visst fattar jag att man kan gå själv, men jag har ändå dragit mig för det. Men så var ju tanken att jag skulle gå på spinning idag men jag hade lyckats kolla fel på tiden och spinningen började 15.30 istället för 16.00 och jag var inte hemma förens halv.. Störigt!
Men det löste ju sig ändå och jag bestämde mig för att testa och det gick hur bra som helst. Blev ihopparad med en kille som nog var en hyfsat van boxare och det var ganska skönt. Lagom storlek oxå :P. Tyvärr inte så snygg.. Men hey, man kan ju inte få allt, hah!

Nä, nu ska jag hoppa in i en varm dusch. Efterlängtat! Sen blir det sushi som jag har haft riktiga cravings efter.. mums vad gott det ska bli!
Haaj!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar